Vraag

hoe stop ik met sh?

  • 20 February 2024
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Badge

hoi,

ik doe de afgelopen 4 jaar al sh(zelfbeschadiging)  en telkens met up en downs. Als het zomer is verplicht ik mezelf om te stoppen om vervolgens weer te beginnen als school ook begint en het lange mouwen weer ook weer komt. Ik moest bij stage korte mouwen verplicht. Nou prima dus ik ging om mn schouder verder. Soms stop ik even 2 weken omdat ik ga zwemmen met familie en ik wil niet dat ze het zien, ze hoeven zich geen zorgen te maken, want ookal gaat t slechter met me, ik heb liever niet dat ze zich ermee bemoeien. Alleen nu zit ik weer in een ‘downmoment’ en is mn sh stukker slechter geworden als in gewoon veel meer , ik voel me niet lekker meer mentaal en ik zie mezelf gewoon vallen in de duisternis. Ik wil er weer bovenop komen maar ik zit weer wat vaster aan de sh. 

Mijn vraag is, Hoe verminder/ stop ik sh? het is niet handig maar ik zit er zo vast aan en het is een gewoonte geworden dat ik niet meer zonder kan. Vandaag wil ik stoppen, maar morgen kan het zijn dat ik even denk boeie en dan vervolgens weer spijt hebben van de gevolgen en me oncomfortabel voelen in het zwembad. Ik ben hier zo klaar mee met deze eindeloze cirkel, hoe doorbreek ik die? Ik heb hulp gezocht maar gesprekken worden steeds uitgesteld dus ik sta er echt zelf voor want die hulp laat me zitten. Mijn ouders nemen me ook niet helemaal serieus, ze zeggen gewoon stoppen , zo moeilijk is dat toch niet? Ik heb geprobeerd gewoon te stoppen, denk je dat ik zelf niet wil stoppen? 

 

hopelijk is het zo duidelijk wat ik bedoel.

groetjes Kaaskopje


6 reacties

heyy!  ik zag dit mischien helpt dat je wel :)

groetjes star4eva

@kaaskopje 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb maar 1 ideetje, sorry:

Als je een mes/iets anders gebruikt, probeer die voorwerpen gewoon zoveel mogelijk te vermijden.

Sorry, meer weet ik ook niet

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 4
Badge +1

Wat vervelend! ik heb zelf ook al 3 periodes gehad waarin ik het deed. Ik ben zelf gestopt door alle scherpe voorwerpen weg te halen. (dit hielp niet echt). Op internet staat een goede site: sameninmijnschoenen.nl dit heeft mij verder geholpen! Mijn grootste advies is praat er met iemand over!

Reputatie 3
Badge +1

Ga naar je huisarts dit hoeven je ouders niet te weten, en praat er over vermijd waarmee je jezelf sh en probeer niet in een situatie te komen dat je die nijgingen krijgt 

Reputatie 3
Badge +1

Als ik ga zwemmen doe ik gwn elastiekje trekken.

Soms pak ik mijn  bankpas en kras ik mezelf daar mee. Dat doet eventjes pijn en het laat ook krassen achter. Maar na een nachtje slapen is het eig al wel weer weg.

Reageer