Vraag

hoe stop ik iemand van wiet

  • 28 February 2021
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Badge +1

HELPP

Een vriend van mij (15) rookt dus wiet, maar hoe kan ik duidelijk maken dat hij moet stoppen. Als zn ouders erachter komen wordt hij vermoord. Hij doet het niet heel vaak maar het moet gewoon stoppen iemand tips?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Met hem er over praten. Hem uitleggen hoe slecht het is. En anders misschien met je mentor praten zonder te zeggen om wie het gaat, hij/zij kan misschien helpen.

Badge +1

Dankje! Ik heb gister 2 uur met hem erover gepraat maar niks helpt..

Reputatie 5
Badge +5

misschien kan je dan zeggen dat je niet meer met hem omgaat als ie niet stopt… als hij dan stopt dan zou hij dat voor jou doen.

In my opinion heb je gedaan wat je kon. je hebt erover gepraat je hebt uitgesproken dat jij het er niet mee eens bent. je hebt hem gewaarschuwd. als hij dan nog niet wil luisteren. is dat zijn eigen probleem. (dat is het sowieso trouwens). Het is heel lief dat jij hem wil helpen en beschermen. Maar uiteindelijk is het zijn keuze. dus ik denk dat je je er bij neer moet leggen dat hij die keuze moet maken. :)

Je hoeft niks te doen. Het is zijn eigen keuze dus laat hem lekker. Vermeld wel dat als zijn ouders erachter komen, hij niets van jou met vragen.

Badge +1

Thanks allemaal!

Reageer