Vraag

Drugsverslaving, hoe kan ik minderen zonder dat ik vrienden kwijtraak?

  • 5 August 2023
  • 8 reacties
  • 383 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben een jongen van 17

Sinds een paar maanden gebruik ik drugs. Dit begon bij wiet & hasj en nu is het 3mmc, coke (sos) 2cb enzovoorts. Dit doe ik gemmiddeld 1 a 2x per week nu het vakantie is. Ik ben bang om verslaafd te raken. Ik gebruik meestal met vrienden als we een avondje zitten of op feesten. Dit is meestal een kleine hoeveelheid (1g 3mmc of 1/2 pillen). Ik wil dit nu eigenlijk minderen tot het niveau dat ik alleen nog gebruik op festivals/ feesten. Hoe moet ik dit doen????? Ik ben bang dat als ik stop met gebruiken gewoon bij vrienden dat ik ze dan kwijtraak. Ook als ik met ze zit en ik wil niet gebruiken wordt de drang zo groot om het wel te doen als ik anderen dit zie doen. Hoe kan ik minderen zonder dat ik vrienden kwijtraak?

 

Ik ben erg gezond en sport veel. Ook werk ik veel dus ik raak zeker niet blut aan de drugs... gelukkig maar :)


8 reacties

Badge

Wat verwacht je hier nou als antwoord te krijgen? Als je echt zou willen minderen dan minder je gewoon zo simpel is het. Als je dan je vrienden kwijtraakt dan zijn het slechte vrienden ( wat ze waarschijnlijk toch zijn aangezien ze drugs gebruiken) dus dat is niks om je zorgen over te maken. Daarnaast raad ik je aan om volledig te stoppen met drugs, tenzij je graag op je 30e dood wil zijn. 
 

 

Reputatie 1
Badge

Hoihoii, 

Dat heet groepsdruk, kan idd heel kut zijn daar heb ik ervaring mee (niet met drugs). Ook weet ik dat het meestal helemaal niet a big of a deal is uiteindelijk, als je toch gewoon afwijst. Als ze er wel een heel ding van maken zou je kunnen overwegen ze aan te spreken, want ik snap heel goed dat je je vrienden niet kwijt wil raken. Maar als ze echt vervelend erover doen, ook over een langere tijd, zou het misschien toch verstandig kunnen zijn om niet meer met ze om te gaan, want drugs is echt heel ongezond en kan je leven verpesten en als jij je geforceerd voelt om drugs ge doen sturen ze je basically gw je graf in. Ik snap als je wel vrienden wil blijven, maar houd het in je achterhoofd!!

Reputatie 1

Hey,

 

ik ben drugsverslaafd geweest van m’n 13,5 tot 15 ongeveer. Ik raad je oprecht aan om te stoppen want hoe jij nu begint ben ik ook ooit zo begonnen totdat ik op straat 24/7 was lijntjes snuiven en lopen slikken. Stop alsjeblieft met die troep, het is het je niet waard ga dan zuipen of smoken. Wordt je een crack junk zoals ik was je raakt niet alleen je ‘vrienden’ kwijt maar ook je familie. Daarbij Vrienden horen  ook achter je keuzes te staan en begrip ervoor te hebben, zodra jij weet ze gaan gebruiken ga er niet heen en kies voor jezelf! Succes…

Reputatie 1
Badge

hoi ik ben 13 maar toch heb ik er veel ervaring mee me vrienden gebruikte veel sindsdien ben ik ook maar begonnen me ouders kwamen hier achter en stuurde me voor 6 maanden naar marokko bij me pa (ik zit hier nogsteeds en heb nog 4 maanden te gaan) de eerste 2 maanden waren zo zwaar ik wou zo graag me vrienden zien en wou zo graag gebruiken en verandering was heel kut maar het gaat nu heel goed me vrienden gebruiken nogsteeds maar ik heb er geen behoefte aan ik adviseer je om erover te praten met je vrienden en te zeggen dat je wilt minderen stop alsjeblieft hiermee ik heb hierdoor een slechte band met familie en was 24/7 buiten aan de coke, xtc, 3mmc, 2cb enzovoort stop hiermee je kan ook een kliniek zoeken die je optijd kan helpen met stoppen het is moeilijk maar verstandig om even contact te verbreken met je vrienden aangezien hun het je alleen moeilijker maken

gewoon kaulo veel fortnite spelen

Badge

Heel simpel, als je bang bent hiervoor vrienden te gaan kwijtraken, zit je in een omgeving met de verkeerde mensen. van een gebruiker naar een ander, doet het pijn maar is het wel wat nodig is. Veel succes met je gebruik !

Badge

hoi @LijnSnuiver als ik het zo lees heeft het inderdaad een gedeelte met groepsdruk te maken zelf zou ik zeggen als je geen drugs meer gebruikt en je vrienden zien je daarna niet meer zitten zijn het geen echte vrienden geweest en moet je er niet zoveel om geven echte vrienden zijn er in alle tijden om je te helpen en niet alleen omdat je drugs zou gebruiken over het stoppen lijkt me een verstandige keuze ook omdat je zelf nog minderjarig bent en ik zou het dus inderdaad in het begin gaan minderen verder zou ik zelfs kijken of je het gewoon helemaal kan stoppen het zal in het begin moeilijk zijn maar uiteindelijk denk ik dat je er veel meer profijt van zal hebben mocht je hulp daarbij nodig hebben zijn er genoeg mensen op het forum en ook andere mensen in jouw omgeving die je graag zouden helpen denk ik 

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

Groetjes Blitzman.

Reputatie 1
Badge

Ik ben zelf vorig jaar zwaar verslaafd geweest aan 3mmc en deed het elke dag en ik zou je zeggen dat als het echte vrienden zijn dat ze je niet verlaten, bij mij ging het van alleen in de weekenden naar elke dag dus het verslavings risico is groot. ik zou dit gewoon uitleggen aan je vrienden en probeer zo min mogelijk erbij te zijn als ze gebruiken want ik zeg je nu al, verslaafd worden aan 3mmc is heel vervelend alles gaat naar de knoppen, je school, je thuis situatie en je raakt vrienden kwijt die bijv niet gebruiken en het kan gebeuren dat je naar een gesloten jeugdzorg gaat waar ik toevallig ook heb gezeten. Ik zeg niet dat dit allemaal gaat gebeuren maar daar heb je groot kans op en je gaat mentaal ook zwaar verpest worden.

Ik zou gewoon je best doen om te minderen en je moet een hobby en een sport vinden als afleiding

Reageer