Skip to main content

Hoi

Het gaat al een tijdje slecht met mij. Ik heb veel mentale problemen (mede over en door me autisme). Ik heb licht autisme maar heb het de laatste tijd heel moeilijk met het accepteren ervan en sociaal ben ik heel onzeker. Ik heb genoeg vrienden word niet gepest en mensen willen met me omgaan, alleen ik durf niet meer met ze af te spreken of sociaal te zijn, zelfs niet met me ouders.  Ik durf het niet en het lukt me niet (door me autisme heb ik moeite met dingen om te zeggen.) Ik ben hiervoor in therapie en heb medicijnen (antidepressiva). Nu had ik een tijdje geen alcohol of drugs gebruikt omdat dat niet kon met de medicijnen, maar nu doe ik het wel. Ik blow steeds meer drink steeds meer en rook/vape steeds meer. Ik zou dit nooit doen als het niet slecht met me ging maar ik heb er geen grip meer op. Het lukt me niet om te stoppen want als ik drink of blow voelt het alsof al me problemen weg zijn en dat is zo fijn maar als ik nuchter ben voel ik me weer zo kut. Ik wil en moet stoppen met het gebruiken van drank en drugs maar het lukt niet. 
 

heeft iemand tips over hoe ik kan stoppen en ook door de mentale problemen die ermee in spelen?

 

ik zie me leven de foute kant opgaan

 

alvast bedankt!

Yo man, ik ben zelf ook een autist dus snap dat sociale gedeelte wel.  Daarnaast heb ik geen idee hoe oud je bent, maar volgens mij moet je je wat minder zorgen maken over alles.  Als mede autist deed ik dit ook toen ik wat jonger was en dat werkt echt niet mee.  


Ja sociaal is heel lastig en ik heb al zo snel dat ik overdenk en dat ik er niet meer uit kom. Met blowen of drank lukt dat wel dus ben heel bang dat ik er verslaafd aan word want ik zie dat nu gebeuren


Reageer