Vraag

Ben ik gameverslaafd?


Reputatie 4
Badge +4

Hallo, 

Ik heb dus een vraag. Ik speel niet veel games maar heb wel non stop behoefte om mijn mobiel/switch erbij te pakken.
Betekent dit dat ik gameverslaafd ben?

groet, Socrates

p.s. Mij praat je niet zomaar bang en voel me niet snel beledigt of bedreigt, wees maar zo hard als nodig is


10 reacties

Vind je het moeilijk om hem weg te leggen?

Reputatie 4
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

hoi @SammieSam 

het wegleggen lukt wel, maar ik hebde behoefte om hem steeds weer te pakken

groet @Socrates

 

-onnodige quotes verwijderd-

 

Hoi,

Ik vind het lastig inschatten. En wat als je hem dan niet weer pakt? Word de drang dan steeds erger?

Groetjes van mij:)

Reputatie 4
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Nou nee, de drang word niet per se groter

Sorry @Socrates ik zou het echt niet weten. Er is best een kans, maar ik vind het lastig inschatten.

Reputatie 4
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Oké, bedankt voor het proberen 🙃

Reputatie 1
Badge

Ben je niet gewoon verveeld, dat je daarom dat wilt doen?

 

Want dat heb ik meestal wel, het liefst zou ik met vrienden naar buiten gaan enzo.

Want ik ben zelf (volgensmij) al eens een keer gameverslaafd geweest, tijdens corona, in 2020. Ik speelde elke dag, non stop.

Reputatie 7
Badge +9

Je bent niet gameverslaafd, maar je hebt wel steeds de drang om afleiding te zoeken denk ik. Dit ervaar ik persoonlijk ook. 

Groetjes

Reputatie 4
Badge +2

Hoi!

Ik denk niet dat je gameverslaafd bent maar dat je je misschien verveeld. Leg je mobiel weg en ga afspreken  met vrienden ofzo. Als ze niet kunnen ga dan met je ouders naar de stad. Doe gewoon iets waar je blij van wordt en leg je mobiel of switch op een plek waar je zelf niet bij kan. Bijvoorbeeld in een kluisje waar je ouders de sleutel of code van hebben of weten. Maar als je iets leuks doet denk je vast niet meer aan je apparaten. Hopelijk helpen de tips. En je mag echt nog wel even gamen ofzo het is niet zo dat je nooit meer dat mag doen natuurlijk!!

Groetjes van V

 

Reputatie 4
Badge +4

onnodige quote verwijderd 


Hoi @Anoniem1232 

bedankt voor het antwoord! Ik heb het geprobeerd, ik heb afgesproken met een vriend, in de stad en het hielp!

groet @Socrates 

Reageer