zusje weer weg, ze heeft 100 euro gestolen.

  • 25 October 2023
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Mijn zusje T had wat chocolaatjes gejat uit het kastje. Mijn moeder kwam erachter en werd mega boos. T wou door die boosheid de hond niet uitlaten.

Mama werd nog bozer en pakte haar telefoon en laptop af. Ze trok het internet eruit en T mocht niet meer naar buiten. 

Dat was gister. 

Ik heb haar wel Hotspot gegeven toen het internet eruit lag en met haar film gekeken. Alles was goed. 

Vandaag vroeg ik of T mee wou naar buiten vandaag en dat wou ze niet. Ze mocht ook niet. Ik ging toch naar de winkel met m'n broertje. Mama was alleen met de baby en m'n andere zusje. 

T besloot 100 euro te stelen en weg te rennen toen Mama niks door had. Ze had ook tussen mijn spullen gezocht maar heeft niks mee genomen. 

Mama moest wachten totdat ik terug was om T te gaan zoeken. Dat was 20 minuten geleden. 10 minuten geleden is Mama weg gegaan om haar te zoeken. 

T had gister mijn Hotspot. Ze had op snapchat gezeten zei ze. Met een vriendin appte ze. Toen ze eerder weg rende was ze met die vriendin. En de laatste keer had ze haar telefoon bij haar dus was haar locatie te tracken 

Ik zou niet weten of ze naar die vriendin gaat of niet. Maar ik weet wel dat ze weg is. En geld heeft. 

 

Ik ga T niet de schuld geven. Elke keer weer beginnen deze dingen hetzelfde. En elke keer verandert er niks. Maar T is gewoon gevoelig. En ik denk echt dat het deze keren fout gaat. En ik wil niet mijn zusje kwijt. Ze had niet weg moeten gaan maar ik snap wel dat dat misschien het beste lijkt. Nu hoop ik gewoon dat ze veilig is en blijft. En dat ze snel weer gevonden wordt. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

het is nu ongeveer een uur verder, is ze al gevonden?

het komt wel goed. ik zou gewoon een beetje gaan dreigen. gewoon zeggen dat als er niks aan wordt gedaan dat je daar niet meer blijft wonen. dan ga je net als T gewoon weg (niet echt doen trouwens maar je moet gewoon zeggen dat je dat gaat doen).

hou je ons op de hoogte als ze terug komt of andere veranderingen?

Reputatie 7
Badge +12

@Lamp.ie   sjonge dat is een toestand zeg. Ik hoop met je mee dat ze gauw gevonden wordt en het daarna beter zal gaan! Sterkte hoor!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Wat een problemen zeg! Ik zou als ik jou was eerst je zusje vinden, en daarna verder kijken. Ik snap dat je haar de schuld niet geeft, maar 100 euro stelen is niet niks. 

Als je zusje terug is, en het allemaal is goedgepraat, moet je misschien even met je moeder praten over hoe het verder moet, want het is niet oké dat je zusje de hele tijd wegloopt. Er kan iets met haar gebeuren terwijl ze wegloopt, want niemand weet waar ze is. 

Ik snap dat het moeilijk is, maar het is handiger om je zusje niet te helpen als ze weer ruzie heeft met jullie moeder, want dan kan ze zulke dingen afspreken met haar vriendinnen.

Veel succes!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +8

Update: mijn moeder zag mijn zusje rennen maar nadat ze niet mee wou komen is m'n moeder terug naar huis gegaan. Nu doet ze een beetje raar als ik erom vraag. Eigenlijk precies hetzelfde als eerst. Ik weet niet wat ik met m'n moeder aan moet. Ik ga tot de avond afwachten. Misschien is ze dan al terug? Ik hoop gewoon dat het goed met haar gaat

Hoi @Lamp.ie ,

Wat naar om te horen:(

Ik hoop dat je zusje terugkomt , ik weet ook niet zo goed wat je er mee aan moet, je situatie is erg lastig!

Veel sterkte! 

Reputatie 7
Badge +8

Heb gestrest met de KT gechat. Eigenlijk wat ik nu moet doen als het te lang duurt voor mijn moeder om in actie te gaan is de politie bellen. Ik vind dat maar eng. Het regent buiten en is erg donker. Dus het moet wel. Nog niks van haar gehoord. En nog niks is gedaan. Misschien ga ik nog proberen een van haar vriendinnen te bellen maar ik heb hun nummers niet dus moet een creatieve oplossing daarvoor vinden. 

Reputatie 7
Badge +8

Ze is terug. 

Mijn moeder was weg gegaan naar de mc donalds (heel ongewoonlijk voor haar. Ze haat die plek) en daardoor was er niks gebeurt. Nadat ze terug kwam hoorde ik m'n moeder praten over een straat nummer en iets over een vriendin. Toen ging ze bellen en deed ze weer dat rare stille ik zeg niks gedoe. Ze zegt wat onverstaanbaars tegen haar man P. En een paar minuten later komt mijn zusje binnen. Haar ogen helemaal rood en ze staat op het punt van instorten. Ze rende de kamer in. Geen woord uit haar mond. 

Ik ben niks vertelt. Ik wist niet wat ik hiermee moest eigenlijk. Ineens staat ze weer voor mn neus. Toch ben ik wel blij.

Mijn moeder vertelde me dat ze zo weg ging zodat T wat soep kon eten zonder dat hun er waren. Ik heb daardoor niks kunnen vragen. Maar dat ga ik wel doen. Want ik weet nou niet wat er gebeurt is. 

Reageer