Skip to main content
Vraag

zus vragenlijst

• July 26, 2026
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

NN15000
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ik ben benieuwd hoe je band is met je zus of zusje als je die hebt.

Ben je een jongen of meisje?

Hoe oud ben jij ?

Heb je een zus ?

Heb je een zusje?

Hoe oud is je zus -zusje?

Heb je een goeie band met je zus-zusje ?

Slapen jullie soms nog samen?

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ?

Heb je haar wel eens de fles gegeven?

Heb je haar wel eens verschoond?

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen?

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche?

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken.

Had je altijd een zusje willen hebben?

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is?

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje?

Kan zij alles tegen jou zeggen ?

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje?

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje?

Spelen jullie nog wel eens samen?

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies?

Zou je iets willen veranderen aan je zus of zusje?

Als ja het antwoord is wat zou je willen veranderen.

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen?

Hopelijk vonden jullie dit een leuke vragen lijst?

6 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • July 26, 2026

Dat kan ik begrijpen, ik ben ook wel benieuwd hoe het bij anderen met een zus(je) is.

Ben je een jongen of meisje? - geheim

Hoe oud ben jij ?  Ik ben 13

Heb je een zus ? Ja

Heb je een zusje? Nee

Hoe oud is je zus -zusje? 15

Heb je een goeie band met je zus-zusje ? Ja wel prima

Slapen jullie soms nog samen? Nee hoor. 

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ? 

Heb je haar wel eens de fles gegeven? x

Heb je haar wel eens verschoond? ​​x

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen? Toen we beide nog baby's waren 

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche? Nee, ze wil me bij dat echt niet in haar buurt en andersom ook. 

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken. x

Had je altijd een zusje willen hebben? Niet perse, maar enig kind zijn lijkt me ook niet fijn. 

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is? x

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje? Zo ongeveer wel. 

Kan zij alles tegen jou zeggen ? Blijkbaar niet. 

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje? Ze is vaak aardig, grappig, zorgzaam. 

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje? Ze kan chagrijnig en moeilijk doen. 

Spelen jullie nog wel eens samen? Haha ja 🫣

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies? x

Zou je iets willen veranderen aan je zus of zusje? Ja

Als ja het antwoord is wat zou je willen veranderen. Ik zou willen dat ze wat meer open over haar gevoelens is, dat ze wat minder onzeker over zichzelf is want dat is niet nodig :/

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen? Nee ik wil geen kinderen. 

Jazeker, vul jij hem ook in? Heb gelezen dat je een zusje hebt;) 

Liefs 🤗

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • July 26, 2026

Ben je een jongen of meisje? Meisje

Hoe oud ben jij ? 15 jaar

Heb je een zus ?ja een halve maar zie ik weinig 

Heb je een zusje?ja zeker 

Hoe oud is je zus -zusje? Mijn zus is 20  heb ik niks mee dus daar geef ik geen antwoord op .

Maar heb nog een zusje van 5 jaar

Heb je een goeie band met je zus-zusje ? Ja super goeie

Slapen jullie soms nog samen? Ja vind ze leuk elke woensdag slaapt ze bij grote zus .

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ? Ja zeker 

Heb je haar wel eens de fles gegeven? Ja als ik er was moest zus doen 

Heb je haar wel eens verschoond? Ja genoeg ben er niet vies van dus beide luiers van haar deed ik.

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen? Ja genoeg ik was de eerste na me moeder en vader die haar vast hield bij mama op bed.

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche? Ja in bad wij hebben woensdag een zussen dag en ik ben van plan om dat altijd te blijven doen me vriendin vind dat ook goed.

Dus dan gaan we ook samen in bad.

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken.

Ja zeker ik knuffel best vaak met haar.

En soms als ik het moeilijk heb knuffel ik met haar.

Had je altijd een zusje willen hebben? Ja ik vind het gweldig

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is? Ja genoeg 

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje? Ja zeker ik kan meer zeggen dan mama hihi

Kan zij alles tegen jou zeggen ? Ja ze is een schatje en dat vind me vriendin ook.

Ze is zelfs een keer bij ons in bed gekropen omdat ze bang was.

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje? Schattig zijn 

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje? Dat ze zo snel groot word 

Spelen jullie nog wel eens samen? Ja 

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies? Ja met de poppen vind ze geweldig. 

Nee 

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen? Ja ik zou het geweldig vinden als ik zo meisje zal krijgen 

Ja hier is de mijnen ​@Yusa 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 27, 2026

Ben je een jongen of meisje? Jongen

Hoe oud ben jij ?   14

Heb je een zus ?  Ja 

Heb je een zusje?

Hoe oud is je zus -zusje? 24

Heb je een goeie band met je zus-zusje ? Ja heel goed 😍

Slapen jullie soms nog samen? Nee hoor heel vroeger wel in een tent op vakantie 

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ? Als ik dat had had ik dat wel gedaan. Lief lijkt mij 

Heb je haar wel eens de fles gegeven?-

Heb je haar wel eens verschoond?-

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen?-

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche?  Nee daarvoor is het verschil in leeftijd te groot denk ik haha 😉

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken. -

Had je altijd een zusje willen hebben?  Ik zou het zeker leuk hebben gevonden een klein zusje 😊♥️

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is?  - met mn zus kan ik wel heel melig kijken naar cartoons zoals Road Runner enzo. 

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje? Zeker. We hebben een goede band. 

Kan zij alles tegen jou zeggen ? Ja ook ik ben sowieso goed met geheimen bewaren.

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje?  Ze is heel slim en vrolijk en al bijna lerares 😄

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje? Kan niks bedenken 

Spelen jullie nog wel eens samen? Ja bordspellen en buiten soms met de bal of badminton waar ze erg goed in is

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies? -

Zou je iets willen veranderen aan je zus of zusje? Nee hoor xD

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen? Zeker wel, lijkt me super lief en leuk! 

Ja heel leuk, weer eens wat anders! 👍

Liefs, Tover xxxx

Diana
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • July 27, 2026

Hoe oud ben jij ? 17

Heb je een zus ? Jaaaa

Heb je een zusje?

Hoe oud is je zus -zusje? 15

Heb je een goeie band met je zus-zusje ? Heel goede band. Love my sis.

Slapen jullie soms nog samen? Op vakantie delen we een kamer, ook met broertje erbij.

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ? Nee

Heb je haar wel eens de fles gegeven? Nee

Heb je haar wel eens verschoond? Nee

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen? Weet ik niet meero

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche? Ja, we sporten samen en dan na wedstrijd of traing douchen met hele team.  Ook op vakantie.

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken. Knuffelen.

Had je altijd een zusje willen hebben? Nee, zij was er opeens.  Ik was pas 2, ik wist ook niet waar zij vandaan kwam.

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is? Nee, hebben we nooit gedaan.

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje? Ja

Kan zij alles tegen jou zeggen ? Ja

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje? Dat ze is zoals ze is: slim, grappig, lief

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje? Dat ze is zoals ik ben: koppig, spottend, betweterig

Spelen jullie nog wel eens samen? Ja, gezelschapsspellen

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies? Nooit mee gespeeld.

Als ja het antwoord is wat zou je willen veranderen. Ze zou wat meer ontzag mogen hebben voor haar grote zus.

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen? Zeker wel.

OnlyMe
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • July 28, 2026

Hoe oud ben jij ? 16

Heb je een zus ? Ja, 2 oudere zussen

Heb je een zusje? Nee.

Hoe oud is je zus -zusje? 18 en 19

Heb je een goeie band met je zus-zusje ? Nee, al proberen we het wel weer op te bouwen. (Ik woon in een pleeggezin en zij bij mn bio ouders)

Slapen jullie soms nog samen? Ze gaan nu studeren en dan hoop ik wel eens bij ze mag logeren en bij mij zijn ze ook welkom.

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ? Nee, ik weet wel dat ik als jongste zusje toen mn oudere zussen gingen puberen ineens e moeders had, dat was rot want ik vind mn bio moeder al niet leuk, laat staan 2 extra.

Heb je haar wel eens de fles gegeven? -

Heb je haar wel eens verschoond? -

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen? -

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche? Nee, deden we vroeger wel veel.

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken. -

Had je altijd een zusje willen hebben? -

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is? -

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje? Nee, ik moet altijd heel goed op mn woorden passen omdat we geen goede band hebben.

Kan zij alles tegen jou zeggen ? Nee, over bepaalde dingen wel en andere dingen zijn heel gevoelig.

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje? Dat ze stiekem toch wel van me houden, dat is de reden dat ik probeer een beetje van een band te hebben.

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje? Dat ze zodanig dingen anders hebben meegemaakt of gebeurtenissen ontkennen dat het hunzelf en mij in de weg zit in een betere band te ontwikkelen.

Spelen jullie nog wel eens samen? We spreken af en toe af, maar meestal is dat voor een verjaardag of diploma uitreiking, heel af en toe gwn voor de leuk.

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies? -

Zou je iets willen veranderen aan je zus of zusje? Ja, dat ze tools leren om zichzelf beter te snappen en beter om te kunnen gaan met bepaalde situaties.

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen? Nee, ik wil überhaupt geen kinderen en al helemaal geen kinderen die lijken op hun 😅

Hopelijk vonden jullie dit een leuke vragen lijst? Zeker, weer eens wat nieuws!

- OnlyMe

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 29, 2026

Hoe oud ben jij ? 14 jaar

Heb je een zus ? Nee

Heb je een zusje? Ja

Hoe oud is je zus -zusje? 3 jaar

Heb je een goeie band met je zus-zusje ? Ja zeker

Slapen jullie soms nog samen? Geregeld  

Als je een jonger zusje hebt heb je moeder wel eens mee geholpen ? Ja

Heb je haar wel eens de fles gegeven? Ja vond dat werelds om te doen 

Heb je haar wel eens verschoond? Ja genoeg gedaan

Heeft ze wel eens als baby bij je gelegen? Ja ik heb na me mama en vader haar als eerste op me gehad 

Gaan jullie nog wel eens samen in bad of douche? Ja klopt vind het super leuk en mama geeft me daar de vrijheid in.

Als je echt een klein zusje hebt doe je daar nu soms iets mee ? Zoals knuffelen of lekker bij je pakken. Ja genoeg eerlijk ik kan niet zonder me zusje. 

Had je altijd een zusje willen hebben? Ja ik heb meteen tegen mama gezegd als het een meisje word is het goed als het een jongentje word gooi je het maar in de vuilnisbak die hoef ik niet .

Kijk je wel eens met je zusje mee naar de tv naar programma's die voor kleine kinderen is? Ja hoor ik ga soms met haar naar beneden en dan verschoon ik haar en gaan we tv kijken

Kun je alles zeggen tegen je zus - zusje? Ja hoor ik kan meer zeggen dan me mama 

Kan zij alles tegen jou zeggen ? Ja hoor

Wat vind je het leukste aan je zus -zusje? Dat ze zo schattig is 

Wat vind je het minste leuke aan je zus -zusje? Dat ze zo snel groot word dat wil ik niet

Spelen jullie nog wel eens samen? Ja hoor

En als je een kleiner zusje hebt spelen jullie dan wel eens met de poppen of barbies? Ja genoeg 

Zou je iets willen veranderen aan je zus of zusje? Ja 

Als ja het antwoord is wat zou je willen veranderen. Haar altijd zo laten zijn dat ze zo schattig blijft

Zou je later ook kinderen willen en dan zo meisje als je zusje of zus willen? Ja super graag geef mij er maar 10 van want mijn zusje knuffels zijn super fijn 

Hopelijk vonden jullie dit een leuke vragen lijst? Ja super leuk