Vraag

zijn mijn ouders gek geworden?

  • 7 October 2023
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 7

hii, 

mijn ouders zijn volgensmij echt gek geworden. ze hebben de regel gemaakt dat ik binnen 20 minuten beneden moet zijn nadat ik gedoucht heb (dus binnen 20 minuten naar boven, uitkleden, douchen, afdrogen, aankleden en weer naar beneden), en als ik dat niet haal mag ik 1 week niet douchen. dat is vandaag dus gebeurd (waar ik niks van geloof want ik heb extra mijn best gedaan om optijd te zijn), en nu mag ik een hele week niet onder de douche. verder hebben ze ook ineens de regel dat ik ‘s avonds met niemand meer mag appen, en 2 dagen geleden was deze regel nog dat ik alleen doordeweekse avonden ‘s avond niet meer met mijn vriendje mocht appen. over het weekend was dus niks gezegd. dus ik zat gewoon lekker te appen, en toen zeij mijn moeder ineens dat ik moest stoppen met appen. dus ik zeg, hoezo, de afspraak was doordeweeks ‘s avonds niet meer met  *naam vriendje* appen. en toen zei mijn moeder dat ik ‘s avond überhaupt niet meer met *naam vriendje* mocht appen. dus ik zeg ok, mag ik dan wel met *naam nichtje* appen? en toen zij mijn moeder “nee je mag ‘s avonds überhaupt niet meer appen”. en dit vind ik beest wel vreemde en plotselinge regel, hij was ook niet tegen mij verteld ik kreeg gewoon in een keer op mn kop. dit vond ik niet leuk. hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken?

 

@een.meisje.dat.van.duits.houdt 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, ik denk dat je er zelf niks aan kan doen. Je ouders doen naar mijn mening een beetje raar. Je kunt het beste hulp zoeken van je mentor of familieleden, want het lijkt me sterk dat je zelf niets kunt doen buiten volhouden. 

Succes en sterkte!! 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @een.meisje.dat.van.duits.houdt,

Ik vind die douche regel echt niet kunnen.

Misschien kan je het tegen je mentor of een ander vertrouwenspersoon zeggen?

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7

hey

ik kan het niet tegen mijn mentor zeggen, die gaat er waarschijnlijk mijn ouders op aanspreken en dat wil ik niet en een ander persoon die ik vertrouw daar durf ik het niet tegen te vertellen...

Reputatie 7
Badge +9

Doe je best om je ouders te overtuigen waarom 20 minuten niet genoeg is en waarom appen niet zo erg is. Hebben ze redenen gegeven? Als het bijv. om jullie financiële situatie gaat, dan kun je jouw best doen om zo kort mogelijk te douchen, maar 20 minuten om aan te kleden etc is echt te weinig naar mijn mening.

Dat met het appen, komt het omdat ze niet willen dat je een vriendje hebt? Komt het door geloof of komt het door jouw cijfers? Doe je best om hun redenen te begrijpen. Zorg ervoor dat ze geen reden hebben om zo te doen tegen je. En soms mag je natuurlijk liegen voor je eigen bestwil. 

Als het niet werkt, denk ik dat je het beste het kan vertellen. Ik denk dat een persoon die jou irl kent jou het beste kan helpen. Als de situatie escaleert, moet je andere hulp gaan zoeken. 
 

Reputatie 6

Inderdaad proberen te overleggen met je ouders hoe & wat, want dan komt er misschien, ik hoop het ten minste, een compromis uit, en kunnen hun ook uitleggen hoezo ze dit soort regels zomaar fabriceren en implementeren in jouw leven.

Maar zoals de anderen ook zeggen: “Vertel het verhaal, of een deel van het verhaal, aan een vertrouwenspersoon”.

Voor het appen in de avond kan ik zelf ook nog wel een paar redenen verzinnen die hun hebben bedacht voordat ze die regel hadden ingevoerd. Waaronder (wat hierboven ook werd gezegd); cijfers e.d.

Maar het “een week niet mogen douchen”, is een best rare en vage regel? Willen ze dat je niet te lang doucht, maar ze zeggen (wat in je topic staat): ‘Na het douchen niet 20(+) minuten erover doen met aankleden enzo.’  Raar..

Ik zal er met je ouders erover hebben, waarom ze deze (2?) regels invoeren en idd proberen te begrijpen waarom ze dat doen.

Reageer