Vraag

werken voor opa en oma

  • 11 November 2023
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, ik groei best wel op in een welgestelde en rijke familie. Nu hebben m'n opa en oma met aantal mensen zonder kinderen een etentje bij hun thuis georganiseerd, en ze hebben aan mij gevraagd of ik bediende wil gaan 'spelen'. (Ben 17 trouwens) Mijn oma zei dat ze het liefst heeft dat ik dan wel een jacquet draag (als je niet weet wat dat is, moet je het even op zoeken op internet) maar ik heb dat ook niet, maar ik zou het misschien kunnen regelen. Ik zou het niet erg vinden om het te gaan doen, al is het wel iets bijzonders natuurlijk, maar de vraag is, zal ik het wel doen of niet en wat zouden jullie doen? 


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik zie zelf nog niet persee een reden om het niet te doen, zou mij wel leuk lijken.  Als je je niet comfortabel voelt in een jacquet dan moet je dat wel met je oma bespreken.  Het is iniedergeval belangrijk dat jij het leuk en fijn vind! 

Reputatie 7
Badge +17

Als jij dat leuk vindt (en volgens mij vind je dat wel aan je eerdere topics te zien) moet je dat gewoon doen.

Wat je opa en oma wel op z’n minst zouden kunnen doen is kleding voor je regelen. Zij willen immers dat je dit voor hun doet. Daar mag ook wel wat tegenover staan. Niet iedere jongen van 17 heeft zomaar ff een jacquet in de kast (ik iig niet😂).

Succes en veel plezier mocht je het gaan doen.

Badge

Nou, heb het gedaan, het diner is geweest en vond het eigenlijk wel erg leuk om te doen :).

 

Om even een beeld te geven wat ik deed: ik was degene die de mensen hun jassen moest uit doen en aanpakken, en daarna de mensen hun een plekje geven aan tafel. Daar gaf ik iedereen hun eten, en als ze aan het eten waren moest ik strak tegen de muur staan en als iemand me riep bijvoorbeeld, moest ik ook beginnen met een klein knikje, waarna diegene zei wat die nodig had, eindigde ik met een knikje en deed ik vervolgens wat diegene vroeg. Ik vond het een bijzondere en toch ook wel leuke ervaring zo rond te lopen strak in pak en iedereen te bedienen, en ook vooral om m'n opa en oma trots te maken.

 

Heb nog een mooie beloning gekregen van m'n opa en oma, en ze nodigden mij uit om het vaker te doen, dus dat is erg leuk natuurlijk :)

Reageer