Skip to main content
Vraag

wat moet ik doen als ik 18 word

• July 16, 2026
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi ik ben 17 en word volgend jaar 18 jeugdzorg is bij mij betrokken omdat het niet goed gaat bij mij en thuis wat er thuis speelt: ik heb geen moeder woon bij mijn oma van vaders kant mijn vader heeft het wettelijk gezag maar kijkt niet naar mij om en is alleen maar boos tegen mij en mijn oma mijn broers (vooral de oudste momenteel) maakt ook veel ruzie en mijn oma maakt ook veel ruzie met mij ook zit mijn familie mij heel erg te controleren en krijg ik weinig hulp (vooral psychisch) met mij zelf gaat het niet veel beter ja geen idee of ik precies kan Zeggen wat er is omdat ik niemand wil trickeren en vanwege de regels maar heb een eetstoornis en heb depressie klachten ik sta onder toezicht en word denk ik (hoop ik ook) uit huisgeplaats maar hoe moet het als ik 18 ben ik word waarschijnlijk in een open instelling gezet en ben bang als ik 18 ben dat ze mij op straat gaan zetten omdat ik dan meerderjarig ben en niet meer onder de jeugdzorg val en dan gedwongen op straat moet leven omdat ik niks anders heb wat moet ik doen

2 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • July 18, 2026

Hoi ​@Gekehenkie ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we en we snappen goed dat je je hier zorgen over maakt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

The blue spirit
Forum|alt.badge.img

Beste ​@Gekehenkie

Wat vervelend voor je dat je je in deze situatie bevindt, ik kan me voorstellen dat het nogal stressvol is. Ik heb toevallig net een video van de NPO gekeken die ging over jongeren die ongeveer in dezelfde situatie zitten als jij. Als je denkt dat het je helpt, vooral kijken.

Veel sterkte gewenst in het leven.

Liefs The Blue Spirit