Vraag

Wat moet ik doen?!

  • 27 December 2018
  • 6 reacties
  • 378 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,
er is iets gebreurd en ik weer niet wat ik moet doen, het volgende gebeurde.
ik zal alleen beneden en mijn vader was aan het douchen na een hardloop training, er kwamen mensen langs om een bedbodem op te halen zoals afgesproken. Toen ik de mensen met de bedden aan het helpen was hoorde ik een erg hard geluid, alsof er iets viel. Een paar minuten later hoorde ik nog een klap. Toen viel denk ik mijn vader de grond, ik heb niets gezien maar ik hoorde duidelijk dat er iets aan de hand was, ik vertrouwde de mensen die het kwamen ophalen niet omdat ze geen Nederlands konden. Toen ze na ongeveer 10 minuten weg waren vroeg ik aan mijn vader of het goed ging en zat hij op de grond in de badkamer, hij ging in zijn bed liggen en vroeg wat er met de wasmand aan de hand was, die gebroken was, aangezien hij (denk ik) van een soort koper is gemaakt, hij kan zich niks van de val herinneren, terwijl het maar een paar minuten geleden was.
Toen ik vroeg of het ging zei hij erg onverstaanbaar, ‘ik had dood kunnen zijn’.
Ik ben nu erg wanhopig, wat moet ik doen? Stel dat het nog een keer gebeurd en ik of mijn broertje niet thuis zijn?
heeft iemand advies of een idee wat ik kan doen?!

6 reacties

Heey, omg wat erg! Weetje, ik denk dat je het volgende moet doen: praat met je vader nog een keer erover en heb het er over. Als het echt heel erg was maar dan ook echt HEEL erg, dan, alleen dan, zou ik naar de politie gaan. vraag aan je vader wie die mensen waren en zorg ervoor dat je er achter komt wié dat waren. Zorg dat je vader naar de politie gaat of jij mee gaat en vertel alles over hun tegen de politie.

Ik hoop dat hij in orde is!
Hey Miloutje

Terwijl er onbekenden in jullie huis waren, lijkt er iets met je vader gebeurd te zijn. Ik kan me voorstellen dat dat een nare ervaring was, zowel voor jou als je vader. Is er intussen al meer duidelijkheid?

Aangezien er nare dingen gebeurd zijn, lijkt het me aangewezen dat jullie hier niet alleen mee blijven zitten. Kunnen je vader en jij goed met elkaar praten? Het lijkt me aangewezen dat een andere volwassene op de hoogte gebracht wordt. Jullie zouden bijvoorbeeld terecht kunnen bij de huisarts.

Zoals Niziama zei, kunnen jullie je verhaal doen op het politiebureau. De politie kan jullie vertellen welke stappen jullie kunnen ondernemen, en waar jullie eventueel terecht kunnen voor hulp.

Hier alleen mee blijven zitten lijkt me niet fijn. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon. Je verhaal doen lucht vaak op.

Groetjes
Kenshin
Hoi Miloutje,

Wat erg! Weet je inmiddels al wat er precies is gebeurd?
Praat erover met je vader. Misschien kunnen jullie samen naar de politie gaan, als die mensen echt hebben geprobeerd hem iets aan te doen.
Hoe gaat het met jou en je vader? Was er iets bij je opgevallen aan die mensen behalve dat ze geen Nederlands praatten?

X
Ik heb even de reacties zitten lezen maar snap het verhaal niet echt. Je had die mensen geholpen met de bedden dus die waren toch steeds bij jou en niet bij je vader? Hoe hebben die dan hem iets aan kunnen doen?
Hi allemaal,
dus ik was eens een paar keer alleenthuis met mn zus en al die keren dat we alleen thuis zijn scheld ze me uit met een ziekte waar mn oom aan gestorven is en het is kanker. Ze is altijd boos op mij en ze zegt altijd dat iedereen dood mag vallen in dit huis. Als ik een in mijn kamer blijf voor 2 minuten en dan naar toilet ga zegt mn zus altijd: 'De hele dag zit jij in je kamer' . Soms wil ik echt gen weglopen van huis of mezelf snijden door de haat die ik steeds krijg. Nu is het zelfs erger geworden want ze slaat me nu gwn hard tegen mn buik of ergens anders. Weet iemand wat ik moet doen? 😞
@Jenniferlexxxx als je advies nodig hebt maak dan zelf even een topic aan dan helpen mensen je daar wel

Reageer