Skip to main content

Uitslag biopsie: weet niet wat ik moet☹️

• February 1, 2026
  • 36 reacties
  • 414 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hey lieve forummers. Sorry als ik jullie in spanning heb laten wachten. ​@Boterbloempjee had nog naar de uitslag gevraagd in dit topic waarin jullie ook gelijk het hele verhaal kunnen lezen https://forum.kindertelefoon.nl/thuis-en-familie-34/hoe-moet-ik-mijn-moeder-helpen-mogelijk-iets-ergs-100954 En ik had helemaal geen antwoord gegeven, terwijl ik het wel had gelezen. Mijn excuses daarvoor.

De uitslag van de biopsie is er inmiddels. Het is inderdaad een Pleiomorf Adenoom. Het is goedaardig, maar wordt over een dikke anderhalve week geopereerd onder algehele narcose. Mijn moeder moet minimaal 1 nacht in het ziekenhuis blijven, kan een week niets en moet 6 week herstellen. Best heftig dus.

Daar komt nog bij dat ik ziek ben, en mijn moeder niet mag besmetten omdat zij fit en gezond de operatie in wil. Ik voel me dus best schuldig als ik haar misschien besmet.  

Ook weet ik niet wat ik moet zeggen, als ze geopereerd moet worden of als het klaar is. Wat zal ik haar geven, etc? Hebben jullie nog ideeën hoe ik ermee om kan gaan? 😓

Liefs Yusa 😘

36 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 1, 2026

Hi lieve ​@Yusa ,

Wat naar dit.. Snap dat schuldgevoel wel maar daar kun je dan helemaal niks aan doen😓 Hoop vooral dat het besmetten niet gaat gebeuren❤ 

Hmm ja is best wel lastig, zou zelf denk ik een knuffel geven (als dat mag natuurlijk).. Is het een idee dat je van te voren al een kaartje schrijft voor haar en die geeft na de operatie?🙃 Of dat je iets meeneemt wat ze lekker vind ❤ Van te voren kun je mss zoiets zeggen van ¨veel succes en tot straks, denk aan je¨ en ook een knuffel geven als dat mag/kan.

Liefs en dikke knuffel❤❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 1, 2026

Hey lieverd! Dat is heftig en spannend! Heel logisch dat je met vragen en mixed gevoel zit. Het is positief dat er wat aan gedaan kan worden en dat ze dat ook zo snel doen. En ik snap heel goed dat je allerlei gevoelens hebt. Ik zou ook best wel veel vragen hebben en het spannend vinden. Ik zou zeggen wees jezelf, ik weet zeker dat je naar je moeder heel lief en goed kunt reageren en steunen. Dat gaat vast vanzelf al goed, en je mag denk ik ook best laten merken dat je meeleeft en het spannend vind. Probeer de komende dagen vooral te luisteren en steunen en lief te zijn en dat lukt jou zeker! En praat ook over jouw gevoelens, met mensen om je heen. Heel veel sterkte vast ♥️🫂

Liefs, Tover xxx 😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Lieve ​@Yusa , 

Wat heftig en spannend zeg 😔♥️ik sluit me aan bij wat ​@Cantaloupe en ​@Tover01 hebben gezegd! En geen sorry zeggen hoor. 😘 helpt voor zowel voor jou als je moeder het wel als jullie er over praten? Ik snap goed dat je het lastig vind en niet goed weet wat je tegen haar kunt zeggen, maar ik denk dat ze het misschien ook fijn/ prettig vind als je er gewoon bent en haar bijvoorbeeld een knuffel geeft/ zeggen;' ik denk aan je '. 🙂

Heel veel liefs en dikke knuffel ♥️♥️

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 2, 2026

hi lieve ​@Yusa 

wat heftig zeg. ik en ik denk de rest ook leven ontzettend met je mee. ik sluit me voor de rest helemaal aan bij de andere ❤️

sterkte lieve yusa ❤️
liefs vie

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 2, 2026

Dank jullie wel allemaal voor de lieve en steunende reacties ❤️

Liefs Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 5, 2026

Oke ik voel me echt schuldig. Mijn moeder is dus wel ziek geworden van mij en het is ook nog hoogstwaarschijnlijk corona. Ze wordt gelukkig al wel weer beter want ze is ook eens gevaccineerd. Het wordt wrs ook nog kut weer (ijzel) wanneer ze geopereerd moet worden, dus ik weet allemaal niet zo goed wat ik moet. Sorry, dit moest ik nog even kwijt en het mag vast wel want is gewoon een update😓

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Wat rot allemaal 😓 maar jij kan hier ook niks aan doen ♥️ fijn dat ze al wel weer beter wordt, ik hoop dat het snel helemaal weer wat beter gaat. ♥️

Veel liefs en dikke knuffel 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 5, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Sluit me aan bij ​@Boterbloempjee , dikke knuffel🫂 Hoop dat ze volgende week weer helemaal beter is😘

Liefs ❤

the_rookie_fan_14
Forum|alt.badge.img

heel veel sterkte!

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 6, 2026

Ook hier van mij veel sterkte en liefde ♥️😘

Groetjes xxxx 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 12, 2026

Ik heb me nogal kinderachtig gedragen in het ziekenhuis toen ik afscheid moest nemen, maar ja zo ben ik nou eenmaal. Ik voel me nou nogal kut want ja. Ik ga wel wat afleiding zoeken na lunch. 

ps: deze update is wel even belangrijk KT 

Liefs Yusa 😘

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 12, 2026

Sterkte!  Het komt zeker goed.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 12, 2026

Hey lieve ​@Yusa  als je emoties voelt en je moet afscheid nemen dan is dat helemaal goed en niks raars aan ♥️het is heel logisch dat je gevoelens alle kanten op gaan, zou ik ook hebben. Hoef je je niet voor te schamen! 🫂 Veel sterkte 😘

Liefs, Tover xxxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 15, 2026

Hi lieve ​@Yusa ,

Logisch dat het moeilijk was hoor😘 Hoe is de operatie gegaan?❤

Liefs🙂

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 15, 2026

Heel veel sterkte en ik denk aan jullie hoor ♥️😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 15, 2026

Hey lieve ​@Cantaloupe 

Wat lief dat je ernaar vraagt❤️ Operatie is goed gegaan, mijn moeder mocht de volgende dag naar huis toe en het verband heeft ze er net gisteravond afgehaald. Ziet er wel naar uit en ze heeft ook zeker wel wat pijn😢 We hebben ook nog een grote heliumballon gekocht en ik heb mijn moeder het hele ziekenhuis door gereden op een rolstoel💪😎 

M'n moeder kan nog niet heel veel maar dat komt vast goed. We kunnen dus wel zeggen dat het prima gaat..? 😊

Liefs Yusa 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 15, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Fijn dat het goed is gegaan!!😘 Snap wel dat het er naar uit ziet..hopelijk is de pijn snel over❤

We hebben ook nog een grote heliumballon gekocht en ik heb mijn moeder het hele ziekenhuis door gereden op een rolstoel💪😎 

Lief 😘😊

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 15, 2026

Wat fijn om te horen dat het goed is gegaan. Een heliumballon doet wonderen bij het herstel.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Fijn dat de operatie goed is gegaan! 😘 hoop dat je moeder snel van de pijn af is.♥️

Liefs 😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Hoe gaat het nu met je moeder? Hoop dat de pijn al wat weg is ♥️

Liefs 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 20, 2026

Hey ​@Boterbloempjee, Lief dat je het vraagt, echt❤️

Nou helaas heeft ze nog wel veel last, en na 5 dagen paracetamol moet ze eig stoppen want dat is niet goed voor je. En dus minderen maakt de pijn niet bepaald beter😓 

Liefs Yusa 😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Ach jeetje wat rot zeg 😞♥️is er wel iets anders wat de pijn kan verlichten?  ( en mag van de arts) Hoop dat de pijn snel helemaal weg is! ♥️

Veel liefs  😘

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 22, 2026

hi lieve ​@Yusa 

je krijgt van mij een virtuele knuffel🫂💗 hopelijk voelt ze zich snel beter.

liefs vie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Hoe gaat het nu met de pijn en je moeder zelf? Ik hoop dat het nu al wel iets minder is met de pijn 😬♥️ 

Liefs 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 25, 2026

Hey ​@Boterbloempjee beetje laat😬, maar de hechtingen zijn eruit en er is nog wel pijn, want het gevoel komt nu weer terug (eerst was er iets met de zenuw waardoor ze het niet echt voelde)

Liefs, Yusa 😘