Skip to main content
Vraag

Hoe moet ik mijn moeder helpen? Mogelijk iets ergs?

• December 5, 2025
  • 20 reacties
  • 228 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+13

Mijn moeder is deze week naar de dokter geweest (zeg niet welke dag ivm anonimiteit) nou heeft ze dus al een hele tijd een bult bij haar oor, en mogelijk is het kwaadaardig (kanker bijv 😥) en vandaag gaan ze daar naar kijken. Mijn moeder vindt het verdacht dat ze al zo gauw terecht kan daar. Misschien omdat de dokter zich er zorgen om maakt, denkt ze. Dus nu slaapt ze al een paar nachten er niet van. Ik voel me even slecht als haar, ik wil niet dat ze iets ergs heeft. En ik weet niet hoe ik me moet gedragen of hoe ik haar moet helpen... ☹️ kan iemand mij tips geven?? Dankjewel, ik voel me er dus ook naar van…  

Liefs Yusa 😘

20 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • December 5, 2025

Hey ♥️ wees lief en wees jezelf, praat met elkaar en luister wat je moeder vertelt, probeer haar te steunen en zeg ook wat jouw zorgen zijn. Probeer ook afleiding te zoeken, misschien kunnen jullie een mooie film kijken of een spel doen.... en natuurlijk hoop ik dat het allemaal mee zal vallen. Ik zal aan jullie denken! 😘😘 Sterkte hoor! Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • December 5, 2025

Wees lief en geduldig met haar.  Luister naar haar.  Doe niet onnodig zwaarmoedig of ernstig, gedraag je gewoon maar dan zonder eventueel gedrag waaraan je moedr zich zou kunnen ergeren.

Dat ze zo snel bij de arts terecht kan, hoeft op zich niets te betekenen: waarschijnlijk heeft iemand een afspraak afgezegd waardoor er een gat kwam dat ze dan meteen hebben opgevuld.

Sterkte en ik hoop dat alle zorgen onnodig waren.

Knuffel.

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 6, 2025

@Diana & ​@Tover01 dankjewel! We weten nog niet wat het is, maar de kans is klein dat het kwaadaardig is, maar natuurlijk is de kleine kans er nog altijd. Ik hoop dat het gewoon niks ernstigs is. 

Liefs Yusa 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • January 4, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Heeft je moeder de uitslag inmiddels al?❤ Hoop dat alles goed is😘

Liefs :)

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 4, 2026

@Cantaloupe ik waardeer het erg dat je het vraagt. 😘 De uitslag is er nog niet, op oudejaarsdag had mijn moeder een echo en daar komt niet gelijk de uitslag van. Ik hoop ook echt dat het niks ernstigs is .

Liefs Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 9, 2026

Komende week gaan ze een biopsie doen en ze willen het eigenlijk ook gaan wegsnijden. Ik hoop echt heel erg dat het niks ernstigs is. Mn moeder is ook bang dat ze zenuwen gaan raken en dat haar gezicht erna gaat hangen. Ik heb alleen geen verstand van dit soort dingen en weet niet hoe ik haar moet helpen. Tips?

Liefs Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 9, 2026

veel sterkte lieve Yusa hoppelijk is het niets erg ❤️😘

liefs vie

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Sterkte, jullie allemaal.

Artsen weten wel wat ze doen, de kans dat ze iets gaan doorsnijden is miniem.  Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 9, 2026

@vie ​@Diana dankjewel voor jullie steun ❤️

Liefs Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • January 9, 2026

Hey ​@Yusa 😘 heb vertrouwen en wij duimen allemaal voor jou, voor jullie! 🫂👍 Sterkte! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • January 10, 2026

Ik denk ook aan jullie hoor! Veel sterkte! 😘♥️😘 Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 16, 2026

Eventjes een update: De biopsie is geweest. Het gaat nu naar een lab. M'n moeder heeft al wel een briefje mee met wat het hoogstwaarschijnlijk is. 2 dingen waren het, alleen nummer 1 ben ik vergeten. De 2e was een Pleiomorf Adenoom. Nu maar hopen dat de uitslag goed is 😓

Liefs Yusa 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • January 16, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Dat hoop ik met je mee!!😘
Liefs en knuffel🫂

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 17, 2026

heeejj lieve yusa, 
hoe gaat het nu???

knuffelll

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 17, 2026

Hey ​@lootjee 

Lief dat je het vraagt 😘 De uitslag is er nog niet. Mijn moeder voelt zich er wel heel naar over en heeft vannacht heel slecht geslapen door het piekeren erover. En dat ze het waarschijnlijk moeten opereren is ook wel heel wat. Ik vind het ook heel naar allemaal😓

Liefs Yusa 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 17, 2026

Hoi Yusa,

Hopelijk is de uitslag idd goed. 🤞

Groetjes,

ghast

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+9

Hi lieve ​@Yusa,

Ook ik hoop dat de uitslag goed is!😘 ik snap dat je  moeder er naar over is.  Lukt het wel om er voor haar te zijn/ steunen? Logisch dat je er zelf natuurlijk ook mee zit 😔♥️

Dikke knuffel ♥️

ellie_eilish
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • January 19, 2026

heyyy, geen zorgen komt echt goed!

Ik had ook, zoiets dat kwam bij mij omdat mn mn oorlel was ontstoken door mn oorbel. Toen kreeg ik zo'n bult achter mn oor en moesten ze die wegsnijden. Maar ik kreeg gwn verdoving enzo dus merkte er niet veel van :) 

Ik hoop dat het niets ernstig is, en als ze wordt geopereerd geen zorgen die mensen zijn daarvoor opgeleid, ze weten wat ze doen. 

xx 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • January 22, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Heb je de uitslag inmiddels al?😘

Liefs❤

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 22, 2026

Nee volgens mij nog niet 😓 op de 30e is er een afspraak in het ziekenhuis had ik begrepen. Dus nog even wachten. ☹️

Lief dat je het vraagt❤️

Liefs Yusa 😘