Beantwoord

Uit Huis Plaatsing

  • 2 January 2019
  • 2 reacties
  • 174 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
er wordt al een tijdje gedreigd met uit huis plaatsing. Ik ben 15 en ik vroeg me af of ik bij een vriend van mij terecht kwam in het geval dat ik uit huis geplaatst wordt. Zou dit mogelijk zijn als het een veilige situatie is? Heeft iemand een ervaring met uit huis plaatsing?
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 January 2019, 23:52

Bekijk origineel

2 reacties

Hey,

wat verveld voor je dat je ouders daarmee dreigen. Het lijkt mij sterkt dat ze het echt gaan doen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ik heb zelf geen ervaring met uit huis plaatsing, maar zover ik weet kom je dan in een pleeggezin terecht. Of je bij een vriend terecht kan weet ik niet. Dat ligt aan de ouders, of ze je in huis willen nemen. Ik weet ook niet hoe dat allemaal juridisch zit, sorry.


Sterkte!
Hey,

Ik geloof dat dit een hele vervelende situatie voor je moet zijn! En wat vervelend dat je ouders dreigen je uit huis te plaatsen, dat wil je natuurlijk niet.

Als ze besluiten dit wel te doen kunnen zij ervoor kiezen bureau jeugdzorg in te schakelen. In de meeste gevallen kom je in een pleeg gezin.

Jou wens is om bij een vriend van jou te kunnen wonen, juridisch is dit mogelijk! De ouders van jou vriend zullen daarvoor wel contact moeten opnemen met de gemeente om de juiste papieren op orde te krijgen. Daarnaast mogen beide ouders geen strafbare feiten gepleegd hebben en kunnen aantonen dat ze jouw kunnen onderhouden

Ik wens je in iedergeval heel veel sterkte in deze vervelende situatie!

Reageer