Vraag

Uit huis of thuis blijven

  • 27 February 2018
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!
Ik ben nu 17 en ik ga over een paar maanden beginnen met mijn HBO-studie.
Maar ik heb dus een probleem, ik woon thuis en dat is super leuk maar wel klein. Hierdoor is het dus zo dat er in mijn slaapkamer alleen maar een paar kasten passen en een bed. Ik had dus geen bureau, dit vond ik vervelend dus ik heb mijn bed weg gehaald en een bureau er in gezet. Het is nu dus een studeerkamer geworden.
Ik slaap nu bij mijn moeder op kamer maar dit is al heel mijn leven zo. Ik vond het altijd wel gewoon goed maar ik merk dat ik sinds 1 of 2 jaar graag alleen wil slapen in een eigen kamer. Toen mijn bed nog wel in mijn kamer stond sliep ik ook nog bij mijn moeder op kamer maar dit was omdat ze niet zonder me kon. Dit vond ik erg vaag want ik ben best wel oud en ik wil graag privacy. Het bed staat er nu dus niet meer dus ook al zou ik willen, ik kan niet ergens anders slapen.
Nu was mijn idee dus om op kamers te gaan voor de vrijheid die ik dan heb. Ook omdat mijn moeder zich veel met me bemoeit.
Mijn studie is in dezelfde stad als waar ik woon. Als op kamers ga moet ik dus een kamer zoeken in mijn eigen stad.
Is dit slim? Het kost namelijk wel veel geld.
Ik vind dit lastig. Hebben jullie advies?
Groetjes,

2 reacties

Hey,
Het is niet echt normaal om op jouw leeftijd nog bij je moeder op de kamer te slapen. Jij verdient toch echt wat meer privacy dan dat. Ik zou dus of uit huis gaan of zorgen dat je in je eigen kamer kunt slapen.
Uit huis gaan is wel leuk en fijn wat betreft de vrijheid die je dan hebt, maar het kost idd wel erg veel geld. Het kan helpen om bijvoorbeeld bij een goede vriend te gaan wonen die op kamers woont of samen met anderen een kamer huren. Zo deel je de kosten.
Verder ligt het denk ik aan je situatie. Zijn je ouders rijk of arm? heb je een spaarrekening waar je gebruik van kan maken of niet? heb je een baantje waar je wat geld mee verdient of niet?
Houd er rekening mee dat op kamers gaan erg veel (en meer dan je in eerste instantie denkt) gel kost en kijk of je dat geld hebt.
Als je daar geen geld voor hebt is de keuze sowieso al snel gemaakt.
Jonah
Hi Ms. S,

google eens op de volgende woorden

1. hoogslaper met bureau
dat is een hoog bed met een bureau eronder

2. bedkasten
dat is een kast waar een opklapbed in zit en er zijn combinaties met een buro of bank of kastruimte etc

3. opklapbedden
dat is een bed dat je omhoog kunt klappen of in elkaar kunt vouwen

Zoals je kunt zien kun je dan toch een bed en een bureau in je kamer hebben, want die dingen hierboven nemen minder ruimte in als een los bed met een los bureau.

Je kunt het voorlopig thuis gebruiken, dan hoef je niet een studentenkamer te huren en als je later toch op je zelf gaat wonen kun je je nieuwe bed/buro meenemen. Studentenkamers zijn vaak ook niet erg groot, dus ook wel handig dus.

Misschien kun je bv. je kledingkast op een andere plek zetten dan in je slaapkamer, maar ik weet niet of jullie daar ruimte voor hebben. Als er een kast weg is uit je kamer, heb je misschien ook genoeg ruimte voor een bed en een buro?

Studentenkamers zijn idd best duur en zeker als je in dezelfde plaats woont, zou je uit kostenbesparing nog wel even thuis kunnen wonen. Maar dan moet je wel je kamer opnieuw inrichten, zodat je meer privacy hebt.

Nou ja, denk er maar eens over na.

PS als je handig bent of een handig vriendje of neefje of oom hebt ofzo dan kun je ook zelf een hoogslaperbed in elkaar timmeren.

Groetjes,
M&M's

Reageer