Vraag

Uit huis

  • 18 February 2019
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb bijna elke dag ruzie met mijn ouders en het word alleen maar erger. Ik kan nooit iets goeds doen terwijl mijn broer en zus blijkbaar heel fantastisch zijn volgens mijn ouders. Ik ben laatst zelfs tijdens een ruzie geslagen en getrapt. Ik vind dit veel te ver gaan en weet niet wat ik moet doen. Kan iemand helpen?

3 reacties

Ons geloof spoort ons aan om goed te zijn voor onze ouders ongeacht of zij slecht zijn.
Het is een punt die ons allemaal aan gaat buiten religie .

Wees Geduldig , en Wees goed voor je ouders .
Hoi

Wat naar dat je ouders zo doen. Het is niet ok dat ze je naar beneden halen. Daarbij mogen je ouders je geen pijn doen.

Als je bedenkingen hebt over hoe het er thuis aan toe gaat, kan je daarover praten met de KinderTelefoon. Zij kunnen naar je luisteren, en meedenken over hoe er wat aan de situatie veranderd kan worden. Je kan ook terecht bij de organisatie Veilig Thuis.

Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Een familielid bijvoorbeeld, of een vriend(in)? Je kan hier ook met een leraar of mentor over praten. Is er een leraar waar je je goed bij voelt?

Groetjes
Kenshin
Ik zou er proberen met iemand over te praten die je goed vertrouwt of iemand die gewoon kan luisteren. Als het erger wordt moet je zelf actie ondernemen (of iemand die ervan weet.) Mischien kan je bij iemand terecht? (Een familie lid of vrienden).

Groetjes xx
Maia

Reageer