Vraag

thuis weglopen

  • 22 March 2024
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

hoi, 

ik wil graag weg lopen maar ik weet nog niet helemaal wat ik moet inpakken. kunnen jullie helpen?

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Waarom wil je eigenlijk weglopen kan je ons misschien iets meer vertellen over je situatie? Zomaar weglopen van huis is geen slim idee ondanks dat je thuissituatie misschien niet goed is. Je wilt echt niet op straat leven namelijk want dat komt ook niet goed. Misschien is het een idee om met iemand te praten over hoe het met je gaat. Heb je op school een vertrouwenspersoon waar je terecht kan? Of misschien kan je er met je mentor over praten? Praten lucht op en via die manier kunnen mensen jou steunen om te kijken wat je het best kan doen. Dat is misschien spannend om te doen, maar het is denk ik wel het beste.

Je kan ook een keer met de kindertelefoon bellen of chatten de mensen daar kunnen je ook goed helpen en hebben ook goede tips voor je. Je kan ook contact opnemen met https://veiligthuis.nl/ als je je niet veilig voelt in je omgeving dat kan volgens mij 24/7. 

 

Heel veel sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +9

ik denk dat ik je niet kan tegenhouden maar toch ga ik het proberen. het wordt er namelijk niet beter op als je weggaat.

maar als je wilt weglopen dan moet je in elk geval een plek hebben waar je heen gaat. de plek ligt er ook aan van wat je mee moet.

heb je al een idee waar je heen wilt? als je dat verteld kan ik misschien meer helpen

Reputatie 2
Badge +1

Hoiii!

Ik snap erg goed dat je wilt weglopen. Wil ik ook. Maar…. Ik weet niet of ik hier tips over mag geven….want ik weet niet wat er dan gebeurt en of het goed afloopt. Bij mij is dit wel goed afgelopen, maar ik deed het met vrienden. Misschien is dat ook wat veiliger. 

Hier toch een paar tips want het is gwn een kutte situatie:

  1. Zet je telefoon uit of laat hem achter. Je telefoon kan door de politie of je ouders makkelijk opgespoord worden. Dus zeg daar dag tegen.
  2. Neem al je geld mee en misss steel ook wat van jou ouders. Je moet wel geld hebben voor eten ect. Koop alleen gezonde, goedkope dingen. Anders red je het niet. EN VERGEET GEEN WATER TE DRINKEN
  3. neem iets van een deken mee en extra (warme) kleren. Je wil geen kou vatten…trust me!
  4. Heb je een vertrouwenspersoon? BV je relatie, vriend, ect. Je kan vragen voor als dit mislukt, dat je bij hun terecht kan.
  5. blijf niet in de buurt van het huis. Als je dat doet, vinden je ze makkelijk. Niet doen dus!

Ik hoop dat dit behulpzaam was.

suc6!

Reageer