Vraag

Thuis problemen en gepest

  • 8 November 2018
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik word nu al bijna 3 jaar aan een stuk bedreigd en gepest ik voel me nergens meer veilig zelfs mie in mijn eigen huis ik hou er niet meer van buiten te zitten en me mama beschuldigt ook hele tijd mij da ik geld pik enzo ik ben het echt kots. Moe da ze altijd zo moet doen ik ben 14 jaar maar ik wil al weg van huis dus waar kan ik het beste terecht?

2 reacties

Badge +2
Beste Teddybear_tommy,

Je kan ook bellen of chatten met de Kindertelefoon. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 11.00-21.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Lida van de Kindertelefoon
Hoi

Je lijkt in een erg nare situatie te zitten. Zoals Lida zei, kan je steeds terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, krijg je goed advies mee, en kan je, als je dat wenst, doorverwezen worden naar verdere hulp.

Je wordt bedreigd en gepest. Het is goed om dit met iemand te delen. Kan je een leraar op school in vertrouwen nemen, bijvoorbeeld je mentor of klastitularis? Op school kunnen ze je zeker verder helpen.

Als je je onveilig voelt, mag je altijd contact opnemen met de politie. De politie is er voor ieders veiligheid, en kan met jou bekijken welke stappen er ondernomen kunnen worden om jouw veiligheid te garanderen.

Niet fijn dat je moeder je beschuldigt van stelen. Is er iemand waaraan je zou kunnen vertellen hoe het thuis gaat? Die persoon zou met je moeder kunnen praten. Het is niet ok dat je vals beschuldigd wordt.

Je kan bij de huisarts of bij een vertrouwenspersoon op school uitleggen hoe jij je voelt. De huisarts of school zouden samen met jou kunnen bekijken welke stappen er ondernomen kunnen worden. Misschien vind je het bijvoorbeeld fijn om op internaat te gaan. Op die manier ben je in een andere omgeving, wat eventueel al wat spanning vermindert.

Groetjes
Kenshin

Reageer