Vraag

Thuis

  • 16 December 2018
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Badge
Hoi allemaal ik ben een meisje van 12 jaar en kamp met depressie. Ik vind deze fase zo moeilijk want ik ben dan de ene dag echt super vrolijk en de andere dag zit ik diep in de put. Ook heb ik een tijd gehad dat ik altijd in bed bleef en als ik dan droomde dan droomde ik dat flauw zou vallen op school omdat ik te weinig at.Zo nu het andere. Ik heb ook een beetje van die ouders die alles van me verwachten willen dat ik tienen haal voor school. En opzich snap ik het wel want iedere ouder wil het beste voor zijn of haar kind maar soms word het me teveel.En dan nu de laatste twee dingen. Wij praten nooit meer met elkaar en als we praten zijn discussies of ruzies. Ik wed dat mijn ouders nog meer tegen een cassiere van de appie dan tegen ons in een hele dag praten. Ze zitten vaak uren achter hun telefoon en als ik dan vraag of ze gewoon een keertje dat ding weg willen leggen loopt het altijd uit de hand. Ik vind het eigenlijk nooit leuk om thuis te komen. Het laatste. Ik ben vaak ook erg onzeker over wie ik ben in het verleden heb ik me vaak voorgedaan als iemand anders maar dat wil ik nu niet meer. Ik heb al best wel vaak met mensen gepraat over mijn problemen maar dat hielp eigenlijk niet echt. Ik hoop dat er iemand tips heeft..xx Meisje B

2 reacties

Hoi

Thuis is het niet zo gezellig, en je kampt met depressie. Niet fijn dat je ouders zo veel druk op je leggen.

Je mentor zou je ouders kunnen uitleggen dat alleen maar tienen halen nauwelijks haalbaar is. Misschien luisteren je ouders eerder naar een volwassene. Het zou fijn zijn als ze wat minder streng voor je waren.

Er gaat van alles om in je hoofd. Je hebt hier al eerder over gepraat, maar dit leek niet te helpen. Het lijkt me echter aangewezen dat je een vorm van hulp hebt, onder andere voor je depressie.

Kan je terecht bij een vriend(in)? Het lijkt me niet fijn om hier alleen mee te blijven zitten. De steun van iemand waar je je goed bij voelt lijkt me fijn.

Je kan steeds terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je anoniem je verhaal doen, en krijg je vast nog wat nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin
Heey,
Wat stom dat je ouders bijna geen aandacht voor je hebben, dat is echt heel vervelend!
Heb je een goede vriend(in) waar je bij terecht kan?
Alleen maar 10en halen is echt niet haalbaar, heb je het er wel eens met je ouders over gehad dat ze te veel druk op je leggen? Meer dan je best kun je niet doen!

Xxjee

Reageer