Vraag

strenge ouders?

  • 6 June 2023
  • 10 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, ik vind me ouders best streng want, ik moet me tel om 20.30 weg leggen en dan leggen ze het in de kast met de deur op slot, net zo als me laptop, en dan mogen hun zeggen wnr ik er weer bij mag. Ook moet ik om 21.30 naar bed, en moet ik alleen gezond eten, zelf vind ik dat geen probleem maar, ze doen ook het eten achter slot! Ik weet niet wat normaal is qae geld maar, ik krijg 10 per maand als zakgeld en 4 per week voor kantine! En meer niet ik vind dat zelf best weinig maar, zijn mijn ouders idd streng of vind ik dat alleen? Ik ben 14


10 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, ik krijg zelf ook 10 euro dat is het en niks voor de kantine en ben 14 dus dat is gwn normaal, maar dat ze het achter slot doen… Dat vind ik eigenlijk niet normaal. Zijn ze wel aardig dan? xx

Ik ben 15 en krijg het dubbele.  Ik vind je ouders wel echt streng. Ik heb heb regels omtrent telefoongebruik en mag ook best snoepen maar niet te veel. 

Ik hoef mijn tel niet in te leveren, maar ze willen wel dat deze na een bepaald tijdstip niet meer word gebruikt… Vind het wel apartig dat alles achter slot gaat? Maar misschien hebben ze daar wel een goede reden voor?

Ik ben ook 14 en moet om 22:00uur naar bed, dus dat scheelt echt niet mega veel qua tijd toch?

Ik krijg elke maand €25 zakgeld en daar moet ik alles van doen, dus ook iets kopen in de aula/kantine,  jij hebt €1 meer per maand.

Ik krijg ook nog €75 aan kleedgeld elke maand, krijg jij dit ook, of kopen ze gewoon wat je nodig hebt?

Als je het te weinig vind dan kun je misschien wel een baantje zoeken? Ik geef bijv. hockeyles en verdien hier elke maand ook nog €25 mee.

Eten ligt bij ons niet achter slot, maar ik mag niet zomaar alles pakken, fruit mag wel altijd zonder vragen!

 

Ik ben 15 en krijg het dubbele.  Ik vind je ouders wel echt streng. Ik heb heb regels omtrent telefoongebruik en mag ook best snoepen maar niet te veel. 

Heb geen regels.  Schrijffoutje

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, ik krijg €22,- per maand zakgeld en kleed- en hobbygeld is 52 euri maar dat is dan ook voor abbo's en lidmaatschapen. Telefoon heb ik geen regels meer maar als ik zou worden “betrapt” dat ik midden in de nacht ermee bezig ben zou dat wel weer anders worden.  Qua eten heb ik hetzelfde als @TikTak , snoep en chips moet ik wel echt vragen maar fruit (ben ik gelukkig gek op haha) mag ik zo pakken.  Ik mag best veel maar als ik de regels die er wel zijn niet nakom dan kan ik wel straf krijgen, gebeurt eiglk nooit maar kan wel.  Je ouders zouden misschien wat losser kunnen worden met dat slot, maar misschien kun je op een goed moment daar eens rustig over praten, en laten merken dat jij het niet nodig hebt en het nu ook zo wel aankan en verantwoordelijk bent. 

Groetjes liefs 

Tekst verwijderd ivm forumregel 3

Hey,

Ik krijg geen cent zakgeld😓 Dus je hebt al veel meer zakgeld als dat ik heb. Gezond eten is alleen maar goed. 21:30 naar bed is volgens mij gewoon normaal. Ik was na een bepaalde tijd me telefoon ook kwijt. Wat ik wel raar vind is dat ze het achter slot en grendel bewaren.Ik heb best wel wat regels over scherm en zo. Eten moet ik ook altijd vragen, behalve fruit, want daar hebben we weer regels voor en bepaalde tijden dat het mag.

Ik vind de regels bij jouw niet zo streng.

Adios!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Anoniem_meisje123 !

  Zelf ben ik blut, ik heb geen zakgeld, maar ik mag elke maand 20 euro van mijn oma en 25 euro van mijn mama voor een cadeau.

Ik heb geen telefoon, omdat ik mijn vorige kapotgooide van boosheid… maar wel een computer. De computer laat ik met rust als ik naar bed ga.

Wat ik raar vind aan de regels, is de regel dat het eten achter slot moet. Ik vind dat best wel zielig.

Fijne dag en groetjes van EenTeddybeerFan!

 

Reputatie 1
Badge

Als ik thuis kom moet ik altijd meteen mijn telefoon in de la doen. als ik die probeer te pakken krijg ik een hele lading over mij over dat ik verslaafd ben aan mijn telefoon en een junkie ben en nog meer. maar het eten weg stoppen is wel ziek. jij hebt geluk met je 21:30 naar bed! ik moet al om 20:00 (ik ben 14) mijn playstation ligt altijd achter het slot en als ik vraag of ik erop mag spelen is het hetzelfde riedeltje weer.

kwa zakgeld krijg ik 2,50 van mijn moeder per week (mijn ouders zijn gescheiden) en 5 van mijn vader per week

Reputatie 7
Badge +9

ik zou werk gaan zoeken. Vooral bij de boeren, die krijgen niet veel hulp dus die betalen zat. Mijn moeder nam mn telefoon ook wel in, nu al 2 jaar niet meer. En er is geen streng of chill want elke ouder(s) doet het anders.

Reputatie 3
Badge

Hallo, ik vind me ouders best streng want, ik moet me tel om 20.30 weg leggen en dan leggen ze het in de kast met de deur op slot, net zo als me laptop, en dan mogen hun zeggen wnr ik er weer bij mag. Ook moet ik om 21.30 naar bed, en moet ik alleen gezond eten, zelf vind ik dat geen probleem maar, ze doen ook het eten achter slot! Ik weet niet wat normaal is qae geld maar, ik krijg 10 per maand als zakgeld en 4 per week voor kantine! En meer niet ik vind dat zelf best weinig maar, zijn mijn ouders idd streng of vind ik dat alleen? Ik ben 14

dat je je telefoon weg moet leggen is raar maar ik ben 14 moet ga/moet om 21.00 naar boven en ga dan om 21.30 slapen dus is gewoon een normale bedtijd en qua zakgeld is ook niet weinig jij krijgt namelijk meer dan het dubbele per maand( jij krijgt 26 per maand ik 12) oh ja en moet je alles kopen van je zakgeld

 

Reageer