Vraag

Stiefmoeder

  • 22 February 2019
  • 2 reacties
  • 583 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyhoi,

Ik wilde even jullie mening over wat mij net is overkomen. Laten we maar vanaf het beginnen beginnen. Ik ben jaren lang mishandeld door mijn biologische moeder. Ik was dan ook blij dat mijn ouders gingen scheiden. Toen mijn ouders waren gescheiden kreeg mijn vader een nieuwe vriendin waarmee hij ging samenwonen. Omdat mijn vader een schulde heeft is mijn vader oom afhankelijk van het inkomen van mijn moeder (al is dat ook niet immens veel).
Maar omdat mijn moeder voor alles betaald eist zij van ons dat we een hele hoop in het huishoudens doen. Zo moeten wij iedere dag koken ( wat nog niet zo erg is). Maar ook moeten wij bijvoorbeeld strijken en iedere dag een deel van het huis schoonmaken zoals de woonkamer (wanneer klaar begin je de volgende dag weer aan het begin). Echter word mijn stiefmoeder heeft boos als wij bijvoorbeeld een keer de was vergeten te doen en als wij er iets van zeggen dan legt ze het argument op dat zij voor alles betaald. Nu krijgen mijn zus en zusje vooral veel op hun flikker van mijn stiefmoeder en kom ik veel voor ze op. Echter dreigt mijn stiefmoeder heel vaak met slaan en geeft hij soms ook een 'corrigerende' tik en als ik er dan iets van zeg dan worden mijn stiefmoeder en mijn vader beide boos op mij. Terwijl ik probeer uit te leggen dat ze iemand te erg op hun flikker geven voor een klein dingetje zoals vergeten de was uit te wassen. Echter doordat ik volgens hun dus zo'n grote mond heb worden ze ook boos op mij. Mijn stiefmoeder zegt dan ook heel vaak dat wij gewoon de stoorfactor zijn in hun relatie. Nu zijn mijn zusje en zus al onder behandeling bij een psycholoog maar dit lijkt niet bepaald te werken omdat mijn ouders zich daar gedragen als voorbeeldige ouders terwijl er achter het gordijn iets anders schuil gaat. Nu vroeg ik mij af of jullie wat tips hebben om dit op te lossen? P.s. ik kan niet meer bij mijn echte moeder terecht omdat ik daar niet meer wilde komen vanwege mishandeling.

2 reacties

Hoi

Je vader en stiefmoeder kunnen erg boos worden. Inderdaad niet ok dat ze zo doen. Dat jullie moeten meehelpen in het huishouden kan ik begrijpen, maar een 'corrigerende tik' gaat te ver.

Zou jij eens mee kunnen gaan naar de psycholoog? Je zou daar kunnen uitleggen hoe het er thuis vaak aan toe gaat. Het voelt vast goed om dat met iemand te kunnen delen. Daarbij is het nuttig voor de psycholoog om de mening van een ander familielid te horen.

Heb je iemand in gedachten waarmee je je thuissituatie zou kunnen bespreken? Je mentor bijvoorbeeld, een leraar, een vriend(in) of een familielid? Wie weet hebben zij tips voor jou. Het is alvast heel goed dat je je verhaal op het forum hebt gedeeld.

Voor een anoniem gesprek kunnen je zusjes en jij terecht bij de KinderTelefoon. Bij de KinderTelefoon wordt naar je geluisterd, en krijg je vast een hoop advies mee. De organisatie Veilig Thuis kan jullie ook helpen. Je zou eens kunnen rondkijken op de site.

Groetjes
Kenshin
Heyy mijn ouders zijn ook nii meer bij elkaar alleen dat al kan heel naar zijn. Dan je moeder je mishandeld heeft kam echt niet maar dat je nu een stiefmoeder hebt die je ook een “corrigerende tik” geeft is niet ok.

Dingen in het huishouden doen hoeft niet erg te zijn maar als het zo ver gaat dat je uitgescholden wordt als je niet alles heb gedaan kan niet goed zijn.

als ik jou was zou ik een keer iemand die je echt vertrouwt mee naar je huis nemen en dan het gesprek met je stiefmoeder aan gaan zodat je stief moeder misschien tekeer gaat met iemand dr bij.
ook kan naar een psycholoog gaan toch helpen ook al denk je van niet.

k hoop dat je hier wat aan gehad hebt xx

Reageer