Vraag

slecht slapen

  • 22 August 2020
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi hoi 

ik heb al een tijdje of nou ja eigenlijk al sinds een jaar of 2 geleden dat ik nooit slapen kan 

ik probeer van alles tekenen lezen met mijn hamster spelen of zelfs schaapjes tellen:blush:

maar het lukt me maar niet en ik ga over 3 dagen naar de V.O toe en dan moet ik goed slapen  anders zak ik en dat wil ik echt niet want dan moet ik veel te lang studeren voor dierenarts en zo en raak ik gestrest en moet ik stoppen met volleybal en dat wil ik echt niet 

iemand misschien tips 

 

groetjes een radeloos meisje X


6 reacties

Heyy

Heb je stress voor het slapen gaan? Dat kan een enorme factor zijn. 

Neem je problemen mee als je gaat slapen? Lig je te denken terwijl je in je bed ligt? 

Of ligt het aan je matras? Ligt die niet goed meer ofzo? Er kunnen meerdere dingen je van slaap ontnemen.

Groetjs

Reputatie 2
Badge +1

Ik werk op een slaap centrum en heb wel een paar tips,

werk je veel met beeldschermen, felle licht beïnvloed ook je slaap gedrag, probeer zo’n 1a2 uur voor dat je naar bed gaat niet meer met beeldschermen bezig te zijn, en felle licht in het algemeen en probeer te ontspannen dmv yoga oefeningen.

Is je slaapkamer niet donker genoeg hang verduistering gordijnen op.

en wat ook heel belangrijk is is wat je draagt in bed en je beddengoed , je bed moet echt een uitnodiging zijn om er in te gaan liggen, het moet vooral lekker warm en knus zijn , dat helpt ook weer enorm om te ontspannen en relaxen.

In dit geval helpt als je pyjama’s draagt van supper zachte streel bare stoffen als velours en teddyfleece, en dat geldt ook voor je beddengoed veelal katoen wat nog al koud en kil aanvoelt, probeer inplaats van katoen eens andere materialen wat uitnodigt om heerlijk ontspannen in bed te gaan liggen als velours, en teddy fleece ( zie de foto’s als voorbeeld )

hoop dat je er wat aan hebt anders vraag mij maar gerust.

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik werk op een slaap centrum en heb wel een paar tips,

werk je veel met beeldschermen, felle licht beïnvloed ook je slaap gedrag, probeer zo’n 1a2 uur voor dat je naar bed gaat niet meer met beeldschermen bezig te zijn, en felle licht in het algemeen en probeer te ontspannen dmv yoga oefeningen.

Is je slaapkamer niet donker genoeg hang verduistering gordijnen op.

en wat ook heel belangrijk is is wat je draagt in bed en je beddengoed , je bed moet echt een uitnodiging zijn om er in te gaan liggen, het moet vooral lekker warm en knus zijn , dat helpt ook weer enorm om te ontspannen en relaxen.

In dit geval helpt als je pyjama’s draagt van supper zachte streel bare stoffen als velours en teddyfleece, en dat geldt ook voor je beddengoed veelal katoen wat nog al koud en kil aanvoelt, probeer inplaats van katoen eens andere materialen wat uitnodigt om heerlijk ontspannen in bed te gaan liggen als velours, en teddy fleece ( zie de foto’s als voorbeeld )

hoop dat je er wat aan hebt anders vraag mij maar gerust.

 

 

Reputatie 3
Badge +4

Misschien kun je ook eens proberen om in een knusse slaapzak te slapen en zorgen voor veel frisse lucht ( met de raam op een kier ) slapen

Reputatie 6
Badge +7

Hoi xo_anoniempje2008,

zoals sproetje al zei helpt het om je ramen open te zetten, frisse lucht helpt mij altijd om in slaap te vallen.

Als ik echt niet kan slapen ga ik duckies (de Donald Duck) lezen, als je die niet hebt werkt een niet spannend, misschien wel saai boek ook, daar wordt je hoofd rustig van. En als je merkt dat je moe wordt doe je het licht uit en ga je slapen.

Ook handig is als je een uur voordat je gaat slapen niet meer op een schermpje zit. 

Een kopje thee drinken helpt. Er bestaat speciale slaap thee die zorgt dat je rustig wordt en makkelijk kan slapen.

Als ik echt, echt, echt niet kan slapen ga ik op zolder liggen, dat kan jij ook doen, een andere ruimte, een ander bed (of gewoon je eigen matras), dat zorgt ervoor dat ik beter slaap.

Hoeveel beweeg jij op een dag? Als je te weinig beweegt (minder dan 1 uur per dag) ben je nog niet echt aan slaap toe en ook dan kan je minder goed slapen. Met bewegen bedoel ik inspanningen, niet als je naar de keuken loopt, een koekje pakt en weer terug loopt. Wandelen telt wel.

En zorg ervoor dat je een kussen hebt wat lekker ligt, een zacht matras en een goede deken, ik vind verzwaarde dekens fijn, maar er zijn ook mensen die liever een lichte deken hebben. Probeer het maar eens.

Ik hoop dat je wat aan deze tips had.

Groetjes Paardebloem

Reputatie 3
Badge +4

Probeer eens te slapen in een onesie met de capuchon lekker over je oren kan ook heerlijk knus zijn

Reageer