Skip to main content
Vraag

Schermtijd 16 jaar

• September 21, 2026
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 16 jaar oud, maar ik heb nogsteeds schermtijdlimieten op mijn telefoon, laptop, console, op alles, en het voelt gewoon oneerlijk. Ik kan er niet over praten, want ik ben als de dood dat mn ouders boos worden, maar het voelt niet normaal meer. En alles is ook echt 1 uur, alsof ik een baby ben. Ik snap het niet, het voelt alsof mn ouders me niet vertrouwen.

Ben ik de enige of hebben meer mensen dit, want zo hoort het toch niet?

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 26, 2026

he ​@Pietertje2103  k ben ook ecgt net 16 miss net 20 dagen en k heb ook schermtijd op alles, k had n ipad van mn baas gekregen→ schermtijd

mn zelf gekochte pc → schermtijd

mn zelfgekochte telefoon → schermtijd

ik heb geprobeerd met ze jn discussie te gaan en wrs zullen ze het wel serieus aanhoren, tenminste dat doen ze nu bij mij! het komt zeker goed en kom met een paar goede verdedigbare argumenten en voer zo nodig een klein onderzoek uit die je bij je argumenten kunt gebruiken, hopelijk heb je er iets aan! 

groeten vanuit het altijd zonnige en gezellige Brabant

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • September 30, 2026

hi ​@Pietertje2103, ik wil aansluiten bij wat ​@Anonymuis heeft gezegd. ik hoop dat het je lukt. ik had nog een tip maar ik ben hem vergeten sorry.

liefs vie.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 30, 2026

Hey ik ben het eens met ​@Anonymuis  en ​@vie  en ik denk dat het ook goed is om je ouders te laten merken dat je er last van hebt/ mee zit. Ze zullen toch niet willen dat hun zoon zich ongelukkig voelt. Mag je ze best laten weten vind ik. 

Succes! Liefs, Tover xxx