Vraag

ruzie thuis

  • 13 May 2021
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Badge

Ik heb sinds vorige week hele heftige ruzie met mijn ouders. Het gaat er heel heftig aan toe omdat ik niet wil toegeven aan dingen waarin ik niet fout zit (vind ik) het blijft maar erger worden en er kan niet normaal gepraat worden. Ik probeer continue mijn ding te zeggen maar omdat mijn vader continue door me heen praat kan ik dat gewoon niet en zien hun dat als doordrammen en gelijk willen hebben. Hij scheld me helemaal uit dat ik egoïstisch ben, onhandelbaar, ondankbaar teringwijf, dat ik zijn leven verziek, dat ik een ander gezin mag opzoeken en een andere vader, dat hij niet aan kinderen had moeten beginnen, dat ik ziek in m'n hoofd ben, dat ik zijn leven verziek en als ik met nog meer mensen ga praten dat er sancties komen. Nou daar heb ik dus volledig schijt aan want ik moet praten. Hij heeft zelfs mijn keyboard kapot gegooid nadat ik flipte en alleen maar kut op zei. Hij had ook nog gezegd dat hij mij op een gegeven moment wilt gaan slaan wat allemaal nog gelukkig niet is gebeurd. Ik ben echt bang voor mijn vader aan het worden omdat ik bang ben dat hij mij daadwerkelijk gaat slaan. Ik wil het liefst geen ruzie maar ik vind dat ik ook niet aan alles moet toegeven wat zomaar in mijn voeten wordt geschoven. Hebben jullie misschien tips voor mij?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

beste @Elora-Louise ,

 

Wat vervelend om te horen dat je zulke hevige ruzie met je vader hebt.

Mijn beste tip is:

blijf praten 

of dit nou op een anoniem forum, zoals dat van de kindertelefoon is, of met je mentor, klasgenoten of vrienden is, blijf altijd praten

 

ik heb nog wat vraagjes (alleen beantwoorden als je dat zelf wilt!)

  • heb je een moeder die er iets van kan zeggen?
  • heb je nog andere specifieke vragen waar je graag een antwoord op zou willen?

Hoi Elora-Louise.

 

Wat een nare situatie zeg.. Je kan altijd anoniem met de kindertelefoon chatten / bellen als je dat prettig vind.

 

Het beste is om met iemand praten die jij vertrouwd zoals een goede vriend/vriendin, een familielid of je mentor. Deze kunnen je steun bieden in deze situatie en je helpen om met deze nare situatie om te gaan. Je mag natuurlijk ook al je zorgen en vragen op het forum posten! Als je hier nog vragen hebt mag je ze altijd stellen!

 

Groetjes van mij.

Badge

beste @Elora-Louise ,

 

Wat vervelend om te horen dat je zulke hevige ruzie met je vader hebt.

Mijn beste tip is:

blijf praten 

of dit nou op een anoniem forum, zoals dat van de kindertelefoon is, of met je mentor, klasgenoten of vrienden is, blijf altijd praten

 

ik heb nog wat vraagjes (alleen beantwoorden als je dat zelf wilt!)

  • heb je een moeder die er iets van kan zeggen?
  • heb je nog andere specifieke vragen waar je graag een antwoord op zou willen?

Ja ik heb nog een moeder alleen die steunt mijn vader compleet en staat op 1 lijn met hem. Zij luistert alleen maar toe eigenlijk. Ik weet gewoon niet hoe deze ruzie overgaat want ik kan het gewoon niet langer volhouden. Ik hoop gewoon dat iemand misschien advies heeft hoe ik misschien anders kan reageren.

Reputatie 2
Badge +1

beste @Elora-Louise ,

 

Wat vervelend om te horen dat je zulke hevige ruzie met je vader hebt.

Mijn beste tip is:

blijf praten 

of dit nou op een anoniem forum, zoals dat van de kindertelefoon is, of met je mentor, klasgenoten of vrienden is, blijf altijd praten

 

ik heb nog wat vraagjes (alleen beantwoorden als je dat zelf wilt!)

  • heb je een moeder die er iets van kan zeggen?
  • heb je nog andere specifieke vragen waar je graag een antwoord op zou willen?

Ja ik heb nog een moeder alleen die steunt mijn vader compleet en staat op 1 lijn met hem. Zij luistert alleen maar toe eigenlijk. Ik weet gewoon niet hoe deze ruzie overgaat want ik kan het gewoon niet langer volhouden. Ik hoop gewoon dat iemand misschien advies heeft hoe ik misschien anders kan reageren.

Het beste dat je nu zou kunnen doen is naar een vertrouwingspersoon gaan op school, of iemand die je helemaal vertrouwd, want nu zit je helemaal alleen met je problemen waardoor de last heel erg zwaar is. Ik hoop dat de ruzies zo snel mogelijk minder worden.

Reageer