Religie en homoseksueel


  • Anonymous
  • 0 reacties
De naam van mijn geest is Sei. Of de roepnaam van mijn geest.
Dus, ik ben Sei, en ik ben een zoeker.
Een zoeker naar de juiste Godsdienst.
Ik ben alleen heel kritisch met een sterke mening, die gelukkig heel flexibel is.
Het grootste probleem is dat ik homoseksueel ben.
Ook weet ik niet welke godsdienst de juiste is.
De godsdiensten die ik ken zijn;
Het Jodendom (kun je niet worden) Christendom, Islam, Boeddhisme, Hindoeisme, en het Sikhisme.
Ik ben atheistisch opgevoed, alhoewel mijn moeder een Christen is en mijn vader die ik niet ken moslims is.
Mijn moeder koos ervoor om geen kans op ruzie met mijn vader te lopen en gaf mij zo vrije keus.
Ik denk wel dat er iets is. Ik heb persoonlijke ervaringen gehad met tekens in het verleden en heb het nu weer.
Er gebeuren nu dingen in mijn leven heel snel achter elkaar en ze staan allemaal met elkaar in verband.
Mede door dit en mijn vroegere ervaringen denk ik dus dat er wel iets zal zijn.
Ik denk dat het of het lot is, maar dit lijkt me onwaarschijnlijker worden hoe langer ik erover na denk,
of het is God/Allah.
Ik zou nooit echt in meer goden kunnen geloven, dus ik word geen hindoe denk ik.
Je kan geen Jood worden,
En het Sikhisme is niks voor mij, ookal is het erg mooi.
Dus dan blijven het Christendom, de Islam, het Boeddhisme over.
Het boeddhisme spreekt me heel erg aan, maar het is atheistisch.
En de Islam en het Christendom tolereren geen homoseksualiteit.
Ook ken ik hun regels niet helemaal goed.
Ze zijn beiden groot en streng.. 
En daar blijf ik vast zitten.
Ik wil vrij zijn.
Ik wil mezelf zijn.
Maar ik wil ook Allah/God.
Dus ik denk ook aan gewoon theistisch zijn, maar,
Toch mist er dan iets. 
Oh als jij een gelovige bent, vertel me waarom je in jouw geloof gelooft!
Ik heb vast veel vragen voor je, maar één kan ik je nu al stellen;
Tolereerd jouw geloof homoseksualiteit? En, als je het bent, kun je dan alsnog in de hemel komen?
Salaam of doei in de officiele taal van de Christenen die ik niet ken.. Haha..

13 reacties

Reputatie 2
Badge +17
Ik ben zelf niet gelovig. Maar hoezo zou het christendom homoseksualiteit niet goedkeuren? Er zijn genoeg homo stellen die christelijk zijn, toch? 
Je moet een godsdienst kiezen waarbij je je goed bij voelt en geen twijfels over hebt. Je moet, zoals jij al zegt, jezelf kunnen zijn. Dat is het belangrijkste. Hoezo wil je überhaupt een godsdienst per se volgen?
Heejj

Misschien past dit bij je..? (Heb het uit me GDS Boek :D)

Het ietsisme is het geloof in een metafysische kracht. Ietsisme is een algemene term voor uiteenlopende overtuigingen waarbij mensen "aannemen" dat er "iets" is "tussen hemel en aarde", zonder een welbepaalde religie aan te hangen.

miss heb je er wat aan!

Greetzz
Reputatie 2
Badge +17
@YouCanDoIt, heb je het niet van wikipedia, onder 'ietsisme'? Hahaha ;)
Om hem nog even aan te vullen, een ietser, zoals dat heet, gelooft niet zo in goden. De ietser gelooft wel dat er iets anders bijzonders is, in plaats van de god. Een beetje zoals jij dus, die duidelijk tekens gemerkt heeft.
Heyhey,

Binnen het christendom verschild het heel erg!

Er zijn ondertussen volgens mij een paar kerken in Nederland waar je als homostel kan trouwen. Maar grofweg de meeste kerken keuren het, nu nog, niet goed.
Het klinkt stom, maar heel veel christenen volgen de bijbel niet meer echt.
Persoonlijk vind ik dat neit echt christenen, maar oke, dat is mijn mening.
De bijbel keurt het af, al is t neit helemaal duidelijk.

Ik ben bi en christen, maar heb voor mezelf de keus gemaakt dat ik neit een relatie met een vrouw/meisje wil. Soms is dit wel moeilijk, maar ik denk neit dat het goed is. Dit betekend neit dat ik het niet respecteer als andere een andere keuze maken!
Een christen komt neit dood daden in de hemel maar door geloof. Wat je ook doet, je kan in de hemel komen. Geweldig! Maar opzettelijk zondigen meot je denk ik neit doen.

Je kan welzeker jood worden. T is wel lastig, maar het kan.
Natuurlijk zijn 'echte' joden door geboorte jood. Maar je kan je wel bij het jodendom voegen.

Geloof geeft regels, maar vooral vrijheid.
Een jaar of twee geleden heb ik het geloof afgezworen, omdat ik neit wilde dat er een God bestond. Maar al heel snel merkte ik dat ik neit zonder geloof kon.
De kerk voelt voor mij als mijn familie. 
Als ik verdrietig ben, is er altijd iemand om met me te bidden.
Het geloof geeft me kracht. Soms.... Soms voel ik me zelfs een beetje gelieft! Iets wat ik in t dagelijks leven (buiten m'n geloof om) niet echt meemaak

Liefs,
Wauw! Wat veel reacties in zo'n korte tijd!
Bedankt!
Ik heb gehoord van het ietsisme :)
Het is dat je denkt dat er iets bovennatuurlijks is.
Theisme is dat je gelooft in God/Allah/Jahweh zonder er een godsdienstaan te hangen.
Joods worden is een groot, tijdrovend project.
Het neemt jaren in beslag.
Voor zover ik weet keuren de meeste religies homoseksualiteit en biseksualiteit af, omdat je je niet kan voortplanten met hetzelfde geslacht.
Ik quote: "God createe Adam and Even, not Adam and Steve."
Ik heb een vraag voor iedereen van alle religies:
Hoe kom je in de hemel?
Dit klinkt heel simpel, maar laat het me uitleggen.
Kom je in de hemel door hoe je hebt geleefd, of je geloofde, of hoeveel je hebt betekend voor de wereld?
Kun je ook schelden, homo zijn, ooit shisha hebben geprobeerd en toch naar de hemel gaan?
Heyhey,

Mijn antwoordt is wat ik geloof, en dus neit wat zo hoeft te zijn!

Ik denk dat je door geloof in de hemel komt. Ieder mens is zondig, en met zonden kan je niet naar de hemel gaan. Maar omdat Jezus voor onze zonden gestorven is kunnen we door geloof toch in de hemel komen. Zolang je maar spijt heb van je zonden en God om vergeving vraagt. Wat je hebt betekend voor de wereld maakt neit uit. Toen Jezus aan het kruis hing, hing naast Hem een moordenaar. Op het laatste moment had de moordenaar oprecht spijt van zijn zinden en toonde geloof in God. Toen zei Jezus dat die man, de moordenaar, naar de hemel zou gaan.
Homo of neit, schelden of neit, shisha geprobeerd of neit, je kan in de hemel komen.
De enige zonden die niet vervelen zou worden is het beledigen van de heilige geest ofzo. Maar dat snap ik nog neit helemaal eerlijk gezegt. 

Liefs,
Overbodige quote verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben ook christelijk, ik probeer elke avond uit de bijbel te lezen.

Het mooiste daar van is dat je leest hoe veel god de mens lief heeft.
Wat je ook hebt gedaan hij houdt van je.
Het gaat er om wat je gelooft als je oprecht je schuld belijdt en erkent en vraagt om vergeving kom je in de hemel.

Het is niet raar dat je je schuld moet erkennen.
Dat moet iedereen al van uit zijn jeugd.
Bijv. Je ouders houden van je en als je iets verkeerds hebt gedaan, willen ze dat je laat weten dat je snapt wat je fout hebt gedaan en dat je er spijt van hebt. En dan vergeven ze het.

Maar bij god ben je al vergeven, hij nam al onze zonden op zich bij het kruis van pontius Pilatus.
Hij is voor ons gestorven. Voor iedereen ook voor jullie.

Als ik dit schrijf krijg ik een heel fijn gevoel.
Ik wordt blij als ik aan hem denk
Ik voel me mezelf bij hem.
Ik voel me vrij bij hem.
Ik voel me veilig bij hem.

Vlak voor dat ik dit stuk ging schrijven, was ik bang.
Ps ik ben bang voor alleen zijn, en voor het geluid van vliegtuigen.
Toen ik bang was, ging ik recht op zitten en begin ik te bidden. Ik ging openbaaring 21:1-16 lezen
En ik kreeg het gevoel dat ik niet meer alleen ben.
Dat ik geliefd ben en veilig.

Ik hoop van harte dat jullie dit gevoel ook op een dag mogen gaan ontvangen en ook zo steun punt als mijen nog mmeer andere mensen mogen krijgen.

Xxx gevoelens
Hey ik ben christen en ik ga beide vragen proberen te beantwoorden
Laten we beginnen met de vraag over homoseksualiteit.

In de bijbel staat in Leviticus 20:13 als een man naar bed gaat met een andere man zoals een man naar bed gaat met een vrouw, dan hebben zij iets walgelijks gedaan. Zoenen en seksuele handelingen met het zelfde geslacht kan dus niet. Dat heb je dan ook zelf in de hand. Het is namelijk niet zo als je homo bent dat je dan gelijk met een man gaat staan zoenen. Verliefdheid is een gevoel wat je voor iemand hebt. Je kunt er zelf niks aan doen. Je kunt dus niet bepalen of je dit gevoel bij een man of een vrouw krijgt. Maar het is jouw keuze of je hier iets mee doet. Het is dus niet zo dat homoseksuelen niet in de hemel kunnen komen. Als je wel iets met een man hebt gedaan kan je aan God om vergeving vragen. Hij houdt ontzettend veel van jou dus hij wil je ook vergeven. Maar het is niet de bedoeling dat je denkt; oooh ik kan alles wat ik wil doen God vergeeft me toch wel weer. Dit is namelijk erg dwaas. 

Volgende vraag; hoe kom je in de hemel? 

De enige manier om in de hemel te komen is door onze verlosser; Jezus Christus. Als aanvaard dat hij aan het kruis van Golgotha voor jou zonden is gestorven en hem je leven inlaat. Er is geen andere weg.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en als je meer vragen hebt stel ze gerust!!! 
Je kunt wel joods worden.
Niet etnisch, maar het is mogelijk.
Een vriend van mijn vader is joods geworden, het is mogelijk.
Er zijn meer relgies dan die die jij genoemd hebt. Ook religies die niet homofobisch zijn. Ga maar op zoek en misschien vind je wel een voor jou.
Ik ben een meisje, maar ik snap het punt :)
Ik weet dat het mogelijk is om Joods te worden, eveneens als dat er meerdere religies zijn. Ik heb gehoord van bijna allen, alleen niet de natuur en volksreligie.
Ik verdiep me de laatste tijd heel erg in het Christendom en in de Islam. En ik heb geen belangstelling meer voor het Jodendom, aangezien het Oude Testament toch  het Joodse heiligboek is en ik geloof dat Jezus de messias is, het kan niet anders in mijn ogen. Dus het is nu tussen de twee hoofdreligie. Voor nu noem ik mezelf theist, moge God beslissen of ik dat blijf of niet.
Reputatie 2
Badge +2

Tibetaans boeddhisme gelooft in geesten. 

Reageer