Skip to main content
Vraag

problemen met mijn vader

Forum|alt.badge.img

Sorry voor het lange verhaal maar ik moet het kwijt!!

Hoi allemaal, ik wil even wat kwijt waar ik de laatste tijd best veel mee struggle. Namelijk over de band die ik heb met mijn vader, nou eigenlijk is er dus helemaal geen band. Mijn vader heeft mijn hele leven al een beter band met mijn broer gehad, maar sinds mijn ouders zijn gaan scheiden is mijn band met mijn vader nog slechter geworden. Ik ga om het weekend naar hem toe en ik kijk er eigenlijk altijd tegenop, er is niks te doen waar hij woont en hij wilt mij ook niet halen en brengen als ik met vriendinnen wil afspreken. Ik ben zelf 15 dus heb ook geen scooter of iets waarmee ik heen en weer kan. Ik heb wel een fiets maar je moet best wel buitenaf fietsen dus dat durf ik niet echt. Verder heeft mijn moeder verteld over sommige keuzes die mijn vader heeft gemaakt, hier ga ik verder niet op in omdat het gewoon kut is. Het gaat erom dat hij keuzes heeft gemaakt die goed zijn voor zichzelf en niet voor mijn broer en mij. Ook gaat hij dit of volgend jaar een half jaar op vakantie met zijn nieuwe vriendin, ik vind het niet moeilijk om hem zo lang niet te zien, ik kan er wel mee leven. Ik vind het alleen lastig dat hij een half jaar zonder ons kan,een half jaar zonder je eigen kinderen. Maar ja dat verteld dus wel hoe hij over mij denkt en dat hij dus eigenlijk liever zijn eigen leven leeft en wij erin zitten omdat dat moet. Ik zit erover te twijfelen of niet meer naar hem toe te gaan, als het zijn weekend is zegmaar. Ik ga gewoon elke keer met tegenzin en ik doe nooit wat leuks. Ook mag ik nooit afspreken of logeren ookal is mijn broer dat hele weekend weg. Mijn stiefmoeder bemoeit zich nu ook overal mee, daar wordt ik helemaal gek van. Ik ben er gewoon klaar mee. 

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2442 reacties
  • 13 maart 2025

Hey! Als ik je verhaal zo lees dan denk ik: als je moeder er geen bezwaar tegen heeft, en jij voelt je er iets beter bij, dan heb je volgens mij best gelijk als je niet meer gaat voorlopig. Zo te zien is hij niet echt geïnteresseerd en maakt het hem niks uit. En jij zit er maar mee. Uiteindelijk is het natuurlijk niet leuk maar misschien wel beter om dit dan te beslissen. Je kunt dan afwachten hoe en of hij reageert, en jij hebt die spanning niet meer. En als hij er naar vraagt, zou je het dan durven uit te leggen?  En als hij er naar zou vragen is ie dan ergens blijkbaar nog wel geïnteresseerd.  Denk dat je dan dus meteen ook weet hoe hij er echt over denkt. Als je kunt dan zou ik dat denk ik doen. Geeft jou ook rust. Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 429 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi, dat klinkt allemaal niet zo fijn.  Ik kan me heel goed voorstellen dat je je gekwetst voelt door zijn reisplannen.  Heb je het er al met over gehad? Misschien zit hij zelf ook wat in de knoop met  die scheiding en  andere dingen en moet hij tot rust komen en realiseert hij zich niet hoe diep het je raakt.

Mag je op je 15de trouwens niet zelf beslissen of je je naar hem toe gaat in het weekend of liever bij je moeder blijft?

Knuffel, D

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 8 reacties
  • 13 maart 2025

Ik kan inderdaad kiezen of ik naar hem toe wil of niet, maar dan krijgt mijn moeder weer gezeur met hem. Soms blijf ik op de vrijdag bij mijn moeder en dan wordt hij al boos

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 8 reacties
  • 13 maart 2025

@Diana hij heeft zelf geen moeite met de scheiding, hij is zelf soort van vreemd gegaan en heeft het veel fijner met zijn nieuwe vriendin

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 8 reacties
  • 13 maart 2025

@Tover01 ik wil het wel tegen hem zeggen maar ik ben bang dat hij boos wordt. Of dat hij gaat proberen om het leuker te maken zodat het juist alleen maar ongemakkelijker is als ik bij hem ben

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen