Problemen met mijn broertje

  • 23 February 2021
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Badge +1

Heyyyyy 

Mijn broertje is 9 jaar (bijna 10) en hij heeft last van woede aanvallen.

Nou is het zo als ik iets verkeerd doe (in zijn ogen) dat hij mij dan gaat slaan, uitschelden, trappen, knijpen enzo. en mijn broertje die kan niet tegen kleine dingen (bijvoorbeeld ik maak een grapje en hij denkt dat het echt is) Dat is heel vervelend en hij doet mij soms echt pijn. Hij doet mij pijn via mijn lijf maar ook via scheldwoorden (bv. slet, downie enzo.) Elke keer dat hij een jaartje ouder wordt, wordt hij veel sterker.  Hij heeft mij al vaker blauwe plekken geslagen enzo. Ik en mijn ouders moeten mijn broertje respecteren als hij zegt ´stop!´ en als ik het zeg gaat hij gewoon door. Mijn ouders hebben door hem ook VEEL minder aandacht voor mij. Het enigste moment dat ik tot rust kan komen samen met mijn ouders is in de avond (hij is dan naar bed) Heeft iemand tips hoe ik hier mee kan omgaan?

Liefsssss Zizabij

(ik hou jullie op de hoogte als jullie het willen =)

Ik zit nu trouwens ook bij een pschycholoog om over mijn problemen te praten

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Wat vervelend zeg. 

Praat je ook met je psycholoog over de problemen met je broertje? Dat zou namelijk wel goed zijn. En heeft jouw broertje hulp voor zijn woede aanvallen? Het klinkt best heftig namelijk. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij zo boos wordt dat hij jou op welke manier dan ook pijn doet.

Misschien is het een idee om het met je ouders te bespreken. Je kan zeggend wat je hier ook typt. Je hebt het duidelijk verwoord!

Verder kan je misschien eens met je broertje gaan praten over wat het met je doet. Je kan ook zeggen dat je hem respecteert als hij stop zegt, dus dat je dat ook van hem verwacht als jij stop zegt. Dat je soort afspraken maakt, ookal zal dat moeilijk zijn.

hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!!

 

joeeeee

Badge +1

Heyy,

Ik heb het verteld tegen mijn pschycholoog.

Mijn ouders weten het ook en zij vinden het echt vervelend voor mij .

Mijn broertje zit op PMT en doet verschillende onderzoeken, het hoort te helpen maar gister is die echt heel boos geworden.

Ik heb al heel vaak gezegd dat hij het moet respecteren maar het vliegt langs hem op.

Mijn ouders weten het dat hij mij pijn doet dus ik mag hen ook roepen als mijn broertje mij pijn doet.

Heel erg bedankt!

Joeeeeee

PS: is jou intresse wormen?

 

Reputatie 7
Badge +19

Ahh lijkt me echt vervelend voor je. Maar wel goed dat je het aan je psycholoog hebt verteld. Ook fijn dat je broertje PMT en onderzoeken heeft. Het lijkt mij inderdaad verstandig dat je je ouders roept als je broertje weer een woedeaanval heeft. 

HHAHAHA… ja nouja mijn interesse is niet perse wormen, maar ik weet er veel van. Het is een uit de hand gelopen grap😂 ik vind wormen eigenlijk heel vies.

Badge +1

HAHAHA eerlijk is eerlijk… wormen zijn geweldig:joy: Ik heb een tekening met een hartje en daar zit een worm in maar super grappig dat je er veel van weet. Kan je me iets grappigs vertellen over een worm?

 

Reputatie 7
Badge +19

Hahaha sure… als jij een topic start met de vraag of iemand weetjes over wormen heeft zal ik het ke vertellen. We kunnen niet off-topic gaan natuurlijk.

Ik hoop dat de situatie met je broertje snel beter wordt!!!

Badge +1

Oke isg. ty voor je advies en ik hoop het ook

Reageer