Vraag

Pleeggezin overwegen?

  • 7 December 2018
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik heb een probleem en ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik woon al 16 jaar lang alleen met Mn moeder en nu ben ik op een punt gekomen dat wij zoveel ruzie hebben dat ik het niet meer trek. Vroeger was ze altijd al aan de agressieve kant maar de laatste tijd is dat heel erg geworden. Ze is altijd boos op me en ik kan nooit iets goed doen in haar ogen. Als ik niet luister of in discussie ga gebruikt ze fysiek geweld en scheld ze me uit. Twee weken geleden sloeg ze me met een stalen stok op mijn rug. Ik was er zo enorm van geschrokken en bang van geworden dat ik diezelfde avond voor de tweede keer in een maand mijn spullen inpakte en naar mijn vriend ging. Ik heb daar toen 10 dagen gewoond en mijn moeder heeft niet eens een berichtje gestuurd aan zijn ouders om te vragen hoe het ging. Ik kon alleen maar huilen en na 10 dagen ben ik toch met Mn moeder gaan praten. Ik had een pleeggezin overwogen maar daar zag ik toch wel heel erg tegen op. Nu ben ik weer 4 dagen thuis en er is niks veranderd. Ik huil elke dag door de dingen die ze tegen me zegt. Ze zegt denk ik wel 6 keer op een dag dat ze wil dat ik wegga. Dat ik ergens anders ga wonen. Ze zegt zelfs dat het haar niet uit zou maken als ik naar de politie ging want dan zou ze een halve dag in de cel moeten zitten maar dat is niet erg want dan ben ik tenminste wel weg. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Help me alsjeblieft
groetjes w

1 reactie

Hoi

Je moeder gedraagt zich niet ok tegenover jou. Heel heftig hoe ze met je omgaat.

Je kan terecht bij je mentor of de huisarts. Nadat je je situatie uitgelegd hebt, kunnen jullie samen bekijken wat de mogelijke opties zijn.

Je kan ook terecht bij de KinderTelefoon. Je kan er je verhaal doen, en, als je dat wenst, kan je doorverwezen worden naar meer hulp.

Heb je iemand in gedachten waarbij je (tijdelijk) zou kunnen intrekken? Je vriend bijvoorbeeld, of een familielid? Je zou eventueel kunnen rondvragen of je bij een kennis terecht kan.

Groetjes
Kenshin

Reageer