overbezorgde ouders: wordt elke week gewassen en temperatuur opgemeten etc. gaat dit te ver?

  • 27 July 2023
  • 3 reacties
  • 692 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben 12 jaar oud en mijn ouders zijn echt overbezorgd over mij en dan vooral over mijn lichaam. 

 

Elke dag moet ik douchen, best normaal natuurlijk alleen elke zondag doet mijn moeder een door haar genoemde "grote wasbeurt'’ en is zij erbij bij het douchen. Dan gaat zij dus helemaal mij wassen en afdrogen enzo en ik vind dat echt niet fijn. Maar het ergste is dat ze dan dus elke zondag mijn temperatuur op wil meten, in mijn anus en daarna in mijn vagina. Dan moet ik zo liggen als een baby die wordt verschoond en pakt mijn moedr zo mn enkels en tilt me voeten omhoog en dan doet ze die thermometer erin best diep en ze laat m 3 minuten erin zitten. Als de temperatuur hoger is dan 37,5 krijg ik een zetpil want '’'die zijn beter dan normale paracetemolen'’. Ik moet ook elke 3 maanden naar het ziekenhuis voor een uitgebreid onderzoek. Dan doen ze te oren enzo maar ook mn vagina en kont. temperatureren, dan vinger erin en dan een klysma (anus). Een klysma is een zakje met een slangetje eraan en dat slangetje gaat in je anus, Eerst smeren ze er glijmiddel op, op dat slangetje en op mn anus en dan doen ze het slangetje er echt 20 cm in ofzo maar echt niet overdreven. Dan spuiten ze dat zakje leeg duurt ongeveer 4 min, dan knijpen ze mijn billen samen zodat het er niet uitloopt en dan ongeveer 15 minuten later heb je erge diarree. Vorige week had ik ineens een andere dokter en die gaf mij na de klysma ineens een luier. Ik moest daarin een rondje door het ziekenhuis wandelen, hielp om de poep te laten komen ofzo ziij hij ( ja ik had een mannelijke dokter😪). Ik vroeg:'’ Mag ik er een broek over aan?'’’toen zei hij nee. Vreselijk iedereen keek me aan. Daarna ging hij me echt verschonen gewoon precies als bij een baby met van die doekjes enzo. Hij zei ook dingen zoals:'’Zoo dat is een flinke hoop meiske.'’ en '’zo even die billetjes boenen'’ Echt vreselijk was het. 

 

Ik heb een telefoon maar ik kan er alleen mee bellen en appen enzo. En ik moet verplicht zon locatie horloge dragen en een armbandje met me moeders telefoonnummer. Ze haalt me ook elke dag met de auto op van school en er mogen alleen vriendinnen bij mij thuis komen en ik mag niet naar hun toe.

 

Dit was het. doeggg


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ja dit gaat te ver. Dat gedoe in dat ziekenhuis is wel heel raar, is daar ook een goede reden voor? Of is het alleen omdat je ouders zo bezorgd zijn? Misschien moet je er eens naar vragen, want wie weet hebben ze er wel een verklaring voor, en dan vind ik dat het niet te ver gaat. 

Misschien kan je je moeder duidelijk maken dat je de thermometer liever in je mond doet?

Badge

Ja dit gaat te ver. Dat gedoe in dat ziekenhuis is wel heel raar, is daar ook een goede reden voor? Of is het alleen omdat je ouders zo bezorgd zijn? Misschien moet je er eens naar vragen, want wie weet hebben ze er wel een verklaring voor, en dan vind ik dat het niet te ver gaat. 

Misschien kan je je moeder duidelijk maken dat je de thermometer liever in je mond doet?

Heey bedankt voor de tip en de reden wist ik al dat is iets met dat mijn poep een beetje vast blijft zitten aan de binnenkantofzo ik weet het niet precies.

Ik vroeg dus aan me moeder of dat mocht maar ze zei:" In je anus is het veel betrouwbaarder en de zetpil gaan we zeker niks aan veranderen.'’ toch bedankt

-Donna 

Zelfs al is er een reden voor het medische, gaat het te ver dat ze je behandelt als een baby. Dat de dokter dat ook doet is heel vreemd. Kan je je moeder niet aanspreken op dat specifiek? 

Ik zou er ook over praten met een (andere) dokter(over de procedure) of iemand van de kindertelefoon of een andere hulplijn (over de vervelende gevoelens die jij bij het babyen hebt en wat te doen).

Reageer