Vraag

ouders vertellen over nieuwe beste vriend

  • 16 August 2023
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey!

Hoe vertel ik aan me ouders dat ik en me nieuwe beste vriend willen afspreken?want wij willen dat zo graag maar ik durf niet te vragen aan me ouders. Omdat ik bang ben hoe ze zouden reageren goed of slecht. Hoe kan ik dit oplossen om zonder te liegen naar hem toe te gaan? Hij woont 1 uur en 15 minuten van me vandaan

Groetjes!!!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Je kan nooit weten wat ze gaan zeggen als je het niet vraagt. Probeer te vertellen waarom je zou willen afspreken en wie de persoon is. Ook zou je kunnen vertellen hoe je daar naartoe zou kunnen komen. Als het niet mag weet je dat al in iedergeval en als het mag weet je het ook. Zo simpel is het. 

Reputatie 1
Badge

Probeer een moment te vinden dat je ouders in een goed humeur zijn te vinden. Want dan staan ze meer open voor nieuwe dingen. En dan rustig je verhaal vertellen. Bijvoorbeeld: "Hey mamma (of pappa) ik heb op school een nieuwe vriend we zijn echt goede vrienden alleen. hij woont een tijd weg. Ik wou vragen of ik naar hem toe kan gaan en of je dat goed vindt ondanks dat hij wat verder weg woont." 

En dan ook een idee in brengen voor hoe je het gaat doen zoals. "Ik dacht misschien kunnen we dan af wisselen. Dat ik soms net het openbaar vervoer ga en je de andere keer me brengt met de auto." Of verzin iets wat je ook gaat doen waar door de kans groter word dat ze (of hij) ja zegt. Zorg he voor dat jullie misschien samen iets leuks doen of juist rustig zitten wat beter werkt. En zorg dat je het dus aan de persoon vraagt waar jij het beste mee om gaat.

 

Hoop dat het helpt 

Vriendelijke groet,

Een mens op het internet

Reputatie 3
Badge

Hoi dit heb ik ook.

Zeg gwn tegen je ouders dat je wil afspreken

Mijn ouders vonden het alleen maar leuk voor me 

groetjes sem v g

Reputatie 5
Badge +4

Nog iemand tips?

Reputatie 7
Badge +13

Vraag het gewoon, het ergste dat er kan gebeuren is dat ze nee zeggen, en dan kan je ze proberen over te halen

Reageer