Vraag

Ouders hebben veel driftbuien

  • 7 March 2019
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 16 jaar oud.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet beginnen dus alvast sorry als het n beetje vaag is.

Ik heb de laatste tijd heel veel discussies thuis over mijn gedrag tegen over mijn oudere zus en broer. Ik ben volgens iedereen thuis erg snel op mijn tenen getrapt en ik begin een "arrogante / bitchie" houding aan te nemen. Ik ben blijkbaar te sloom in gehoorzamen en mijn ouders zijn erg gehecht aan: hun vragen iets en je moet het meteen gelijk voor ze doen. Mijn zus praat vrij weinig nu tegen me en roddeld alleen hardop over mij tegen iedereen in huis zodat ik het wel hoor om te willen stoken. Mijn broer heeft vandaag zijn top punt bereikt en heeft me gewurgd aan de eettafel en niemand zij of deed iets.

Vervolgens werd ik van de tafel gestuurd toen mijn vader eenmaal tekeer ging over hoe weinig ik in het huishouden doe.
Hij bleef maar schelden en vloeken over mij.

Hij zou veranderen in zijn aanpak met mij en dat is voor mij erg beangstigend. Ik wil niet dat hij me vaker gaat slaan of me nog meer prestatie druk levert dan dat mijn ouders en voornamelijk vader / broer geven

Ik weet niet wat ik moet doen en uit huis plaatsing word hem niet voor mij mede door mijn ouders en geloof
Iemand tips?

Alvast bedankt voor het lezen en sorry voor het lange bericht.

1 reactie

Hoi

Thuis gaat het er niet zo fijn aan toe. Wat naar dat je zo respectloos behandeld wordt.

Ook als je niet meteen gehoorzaamt of je dagje niet hebt, heeft niemand het recht om je pijn te doen. Zowel fysiek als mentaal kwetsen zijn niet ok.

Heb je iemand in gedachten waarmee je je thuissituatie zou kunnen bespreken? Een familielid bijvoorbeeld, een leraar, een vriend(in), of je mentor? Als je graag anoniem praat, zou je contact op kunnen nemen met de KinderTelefoon.

Je zou de site van Veilig Thuis kunnen doorlezen, eventueel contact met ze opnemen, en luisteren naar het advies dat ze je bieden.

Groetjes
Kenshin

Reageer