Skip to main content
Vraag

Opvoeding

• September 28, 2026
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

als jezelf kinderen zou opvoeden zou je de opvoeding dan anders doem dan dat jij hebt gehad.

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 28, 2026

Hey, goede vraag. Waarschijnlijk wel,  omdat allerlei dingen veranderen en er van alles ontwilkekd dat er nog niet was toen wij klein waren. Maar zonder dat, ik denk dat ik veilig en met veel liefde en soms ook streng ben opgevoed en dat zou ik misschien ook wel zo doen. Maar natuurlijk doe je dan dingen vast en zeker anders.  Leuk topic! 

Liefs, Tover xxx

*Streng als in bedtijden tot voor kort nog,  smartphone apps gebruik, manieren hebben , afspraken streng nakomen, schoolwerk doen, luisteren, zulke dingen ;) 

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 29, 2026

Hoi ik denk dat ik mijn kinderen zou willen beschermen en alles goed leren afwegen en nadenken voordat ze dingen gaan doen. Maar je moet ze ook los laten en vrijheid geven.  Of ik dat heel anders zou doen dan mijn ouders weet ik nog niet. Ik zou misschien wel wat strenger zijn dan mijn ouders. Die vinden veel goed.  Ik vind wat ​@Tover01  zegt wel mooi.  Hoe zijn moeder het aanpakt. Een beetje streng is niet verkeerd en hij is er een sociale fijne jongen door geworden met goede manieren😀😉 ik vind dat ook heel belangrijk dus daar zou ik  ook wel op letten. En op er zijn voor anderen.  Niet egoïstisch zijn maar delen. Zulke dingen.

Groetjes! 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • September 29, 2026

hi ​@DJEE,

ik denk dat ik het wel iets zou veranderen maar niet perse zoveel. ik vind de opvoeding van mijn vader eigenlijk wel erg normaal en goed gaan. dus ik zou denk ik zo ook mijn eigen kinderen willen opvoeden.

veel liefs vie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 29, 2026

Als ik eerlijk ben zou ik zoveel mogelijk hetzelfde doen als mijn lieve ouders. Hun geduld en liefde zijn echt bijna eindeloos. Hoewel mijn vader een enorme grote kerels is en mijn moeder een echte stoere plattelands vrouw zijn ze beiden echt totaal inclusief en open minded en gastvrij. Als ik straf kreeg, en dat is echt wel eens gebeurt hoewel niet vaak, begreep ik ze, schaamde mij en was het voor hun niet leuk om te doen. Een keer zelfs had ik een straf waar mijn vriendin het totaal mee eens was, dus een generatie ding zat daar nooit bij van hun uit. Ook bijvoorbeeld met uitjes, uitgaan etcetera zijn ze ruim en geven mij verantwoordelijkheid. Ik ben blij met ze en ik vermoed dat mijn lief, haar kennende, het met me eens zal zijn 😊

Groetjes liefs Tartan X