Vraag

Onveilig-Gevoel-Thuis

  • 30 January 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Op het moment (30-01-2022) Ligt me moeder op bed, Te huilen, Me vader op de bank TV te kijken, Me broer op zijn kamer te huilen, En ik dit topic te schrijven, Maar dat is niet de reden waarom ik schrijf, En je vraagt je hoogswaarschijnlijk af, Wat is er bij jou gebeurd, Nouja kijk. Bij ons heeft me vader een eigen bedrijf, Alleen dat gaat nog wel is mis, Nog wel is bedoel ik mee, Vaak langzamerhand. Hij reageert het op ons af, Me broer ik en me moeder, Me moeder zou ALLES verkeerd doen, Ik zou compleet nutteloos zijn, En me broer zou te weinig helpen, Het is een eenmansbedrijf trouwens, Maar stress is de boosdoender, Alleen het ging vandaag mis, Hij schreeuwde tegen iedereen en iedereen zou alles fout doen behalve hem zelf, En toen brak ik toen ik me moeder zag huilen, Ik had me vader de huid door gescholden, Alleen dit is dus al een paar maand zo, Wij zijn het probleem. Zelf zit ik daardoor soms te denken: '’Leefde ik maar niet'’ Nou heb ik hierbij hulp gezocht van een psycholoog. Alleen ik zit nu na te denken wat ik moet doen, Ik kan namelijk niet tot me 18e in deze situatie zitten, Randomly als iets tegen zjn zin is begint hij los te gaan, En ik snap niet wat wij erbij te maken hebben, Maar hij uit het op ons.  Zelf heb ik bij me mentor een gesprek aangevraagd. Maar het voelt hier thuis onveilig en een vervelende sfeer.

Persoonlijk voelt het als mishandeling, ELke keer als hij tegen me schreeuwt voel ik me gekwetst en boos. En ook nog is een keer niksnuttigs. 

 

Alleen zoals ik al meerdere keren zei.. Wat moet ik doen? Ik weet niet wat ik moet doen, Daarom heb ik alles beschreven en ja, Beetje informatie erbij.. Persoonlijk wil ik een keertje uit het huis weggaan en gewoon nieuw huis vinden, En anders via de politie het huis uit of vanuit school uit huis mogen, Onbekend waar heen.. Maar zoals ik zei, Wie weet een oplossing. En wat te doen. Sorry voor deze rare vraag, En voor de rare tekst en details etc.. Maar ik moet het ff kwijt


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Je moeder zou kunnen scheiden en je broer en jij bij haar gaan wonen, je kan naar de politie gaan zij kunnen je dan verder helpen. Verder weet ik ook niks behalve dat dat heel kut voor je is. Ik heb da vroeger ook meegemaakt. Mijn vader kwam dan thuis en werd boos, mijn moeder, zus en ik moesten dan voor een paar uur ofzo buiten zitten. Ook in de winter, ik was toen 3 ofzo en mijn zus 6. EN DOE JEZELF AJB NIKS AAN!

Hey,

 

Vervelend day je in deze situatie zit.

Stress is vaak een boosdoener voor zulke dingen inderdaad, goed dat je hulp bent gaan zoeken. Weet je vader wat het met jullie doet? Zo ja, dan is het geen excuus dat het door stress komt vind ik, maar weet wel dat het niet altijd zo makkelijk is om een nieuw huis of iets in die richting te vinden. Wat inderdaad wel zou kunnen wat Jujutips al zei. Je kunt na een scheiding als je moeder daar voor zou kiezen bij haar gaan wonen. Weet dat een scheiding niet zomaar een beslissing is en dat er een hoop tijd en geld bij komt kijken. Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou je niet naar je opa of oma kunnen?  Daarnaast als de sfeer een keer rustig is, is het misschien een idee om regels op te gaan stellen en misschien appart te gaan wonen, dan is het niet gelijk een scheiding maar dan zou je het zo kunnen doen dat je vader bij de zaak blijft wonen en je moeder daar waar je nu woont of iets in die richting. Verder als je niet meer weet wat je moet en je geen raad meer weet, ben je altijd welkom om hier er over te praten of je kunt met het team van De kindertelefoon bellen of chatten.

Hopelijk heb je hier wat aan.

 

Groetjes Gebruiker c 

@Nick P 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Anne / De Kindertelefoon

Reageer