Vraag

onveilg/oncomfortabel gevoel thuis(situatie)

  • 28 August 2021
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey daar, ik noem mijn echte naam liever niet maar noem me maar Ivo.

Ik ben 17 jaar en woon zoals de meeste van mijn leeftijd, nogsteeds thuis. Ik heb alleen het probleem dat ik me thuis niet fijn voel, juist heel onveilig en oncomfortabel. 

Mijn moeder heeft zelf veel mentale problemen maar weigert hier nog iets voor te doen. Ook drinkt ze veel en rookt ze veel, allebei is het voor haar een verslaving, ze kan niet zonder.

Mijn vader is vooral de standaard macho man die weinig to vrijwel geen emoties toont. 

 

Ik voel me thuis gewoon niet fijn, constant krijg ik passief-agressieve opmerkingen naar me toe en ik kan mijn gevoel nooit goed uiten, en erover praten lukt me al helemaal niet. 

Een goed voorbeeld is als ik boos ben voel ik me geforceerd het in te houden. 

 

Ik wil het liefste weg maar ik weet niet of dat kan en zo wel, hoe dan?

Ik voel me zo naar hier, ik wil gewoon keihard huilen.

Mijn belangrijkste vraag is, kan ik weg? En zo ja hoe? En dan bij voorkeur met het minste gezeur.

Iemand tips?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hey,

 

Ik snap precies hoe je je voelt.

Ik ben een huiselijk geweld slachtoffer.

 

 

Gaat het geweld fysiek? Alleen mentaal?

Zijn allebei net zo erg maar dan weer ik waar ik hier mee te maken heb.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @IvoSJ 

Wat vervelend dat je je niet veilig voelt. Ik raad je aan om naar veilig thuis te gaan. Je kan 24/7 bellen op 0800 2000 zij kunnen je helpen. Als je je er misschien fijner bij voelt kan je ook samen met de kindertelefoon veilig thuis bellen. Ze zoeken de beste oplossing voor je en overleggen met jou. Maar ze zullen je dus niet zomaar uit huis zetten dat doen ze in overleg met jou.

Laat je ons weten als je nog vragen hebt en hoe je gesprek ging?

Veel succes en sterkte!

Groetjes NV

Hey,

 

Ik snap precies hoe je je voelt.

Ik ben een huiselijk geweld slachtoffer.

 

 

Gaat het geweld fysiek? Alleen mentaal?

Zijn allebei net zo erg maar dan weer ik waar ik hier mee te maken heb.

Nee geen fysiek geweld, het is mentaal gewoon heel slopend

Reageer