Skip to main content

niet meer naar mijn vader toe

Forum|alt.badge.img

Hoi daar ben ik weer. Ik wil toch nog even wat kwijt over mijn vader. Ik had het erover met mijn tante dat ik eigenlijk niet meer naar hem toe wil, en ze zei dat ik het gewoon eerlijk moet zeggen. Ik wil het wel tegen hem zeggen maar ik weet gewoon niet zo goed hoe, en ik ben bang dat hij nu meer moeite gaat doen om mij te laten komen ookal wil ik het gewoon echt niet. Ik ben 15 dus ik mag in principe zelf kiezen of ik naar hem toe wil of niet, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik van hem moet verwachten. Waarschijnlijk boeit het hem ook helemaal niks, want hij wilt liever op wereld reis gaan en dan krijgt hij dan gewoon de tijd voor. Maar als jullie tips hebben hoe ik dit kan doen hoor ik het graag💗

NaamVergeten
Forum|alt.badge.img+4

Beste ​@Anoniem514,

Lijkt me een moeilijke keuze om te maken. Ik heb zelf gescheiden ouders die gelukkig nog contact met elkaar kunnen hebben en ik allebei evenveel zie. Maar zo te horen is het bij jou helaas niet zo ideaal.

Je kan het er in ieder geval met je moeder over hebben. Ik heb je vorige topic ook even gelezen en zie dat je vader boos zou worden als je bij je moeder blijft. Als hij echt niks om je zou geven dan zou hij dat toch niet erg vinden? Ook al moet ik zeggen dat het natuurlijk ook kan dat het gewoon alleen voor andere mensen is om te laten zien van: ‘Kijk ik geef om mijn kind.’. Maar dat verwacht ik eigenlijk toch niet.

Hij geeft wel om je. En aangezien je er maar zo weinig bent snap ik dat het saai is en er weinig te doen is. Maar dat hoeft niet. Hij zou het best leuker voor je kunnen maken. Als dit niet het geval is dan kun je inderdaad overwegen om alleen nog maar bij je moeder te blijven. Maar ik zou het toch eerst bespreken met je vader en misschien kan hij wel meehelpen de weekenden te verbeteren.

Of optie 3 je laat het gewoon zo en dan heb je af en toe nog een slecht weekend. Misschien kan je het zelf beter maken door wat spullen mee te nemen ofzo.

Veel succes met deze moeilijke keuze maken en het misschien vertellen tegen je vader. Ik heb er alle vertrouwen in dat je de juiste keuze maakt!

Groetjes,

NV

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 19 maart 2025

@NaamVergeten bedankt voor je reactie! Ik denk idd dat mijn vader nog niet op wereldreis is of dat hij perse wilt dat ik bij hem ben in het weekend omdat dat een “taak” is van vader zijn. Ook denk ik dat hij dat doet om toch ergens de macht over te hebben. Het ligt er ook niet perse aan dat ik niks t doen heb, hij doet gewoon overal moeilijk over en het is gewoon nooit leuk. En hij doet gewoon wat hij zelf wilt, dan is hij de hele dag wel maar moet ik alsnog bij hem zijn omdat het “zijn weekend” is. Ik wil gewoon niet meer naar hem toe alleen ik weet niet of ik er nu gewoon een groot probleem van maak of dat het normaal ik dat ik me er zo over voel.  

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 24 maart 2025

Ik vind het vervelend voor je en hopelijk maak je de juiste keuze

💙

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen