Vraag

Narcisme

  • 6 February 2016
  • 7 reacties
  • 368 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

ik ben een meisje van 14. Mijn vader heeft narcisme. Weet je niet wat dit is? Dan moet je misschien eerst even googlen. Bij ons thuis is hey niet gezellig. Er is veel ruzie. Vooral tussen mijn vader en broer. Vandaag (06-02-2016) heeft mijn broer mijn vader bedreigd met een mes. Mijn broer wou naar een feestje in de buurt, maar hij mocht niet van mijn vader. Toen werd mijn broer dus boos. Wat moet ik nu doen? Moet ik dit aan iemand vertellen in mijn omgeving of moet ik het niet zeggen. En tegen wie moet ik het anders vertellen. Ik vertrouw niet veel mensen.

Groetjes

Mij

7 reacties

Je kunt het aan iemand vertellen die je heel goed kent en als je dat niet wil kan je misschien op school met een docent of je mentor praten succes en sterkte ❤
XXFOREVERXX,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het al aan mijn mentor verteld , maar hij gelooft me niet. En ik ben bang dat als ik het aan familie of vrienden vertel, dat mijn vader dan ook boos word op mij.

Groetjes

Mij
Hey,
Het is al een tijdje geleden hoe is de situatie nu?
Zoals ik lees gaat het bij jou thuis goed fout.
Zijn jullie ouders nog bij elkaar? Kan je bij je moeder terecht wanneer er ruzie is?
Ik weet niet wat allemaal nog meer bij jullie thuis afspeelt maar het is belangrijk om te voorkomen dat het allemaal nog meer uit de hand gaat lopen.
Ik ben ook met een narcistisce vader opgegroeid en heb lang gewacht met hulp zoeken en het had beter geweest van niet.
Je kan het gemakkelijkst voor hulp of advies bij een jongeren informatie punt (sowieso anoniem) of maatschappelijk werker bij jou in de buurt terecht.
Sterkte!
OKOK,

Bedankt voor je reactie. Het is eigenlijk nog steeds het zelfde als toen ik mijn eerste bericht stuurde. Misschien is het zelf nog erger geworden, want nu krijg ik ook vaak de volle laag. Ik ben ondertussen al naar iemand van school geweest, maar die kunnen er niks aan doen. Mijn vader wil niet geholpen worden, dus dat is ook nog eens een probleem. Ook mijn moeder krijgt het soms even zwaar. Soms denk ik dat het zo erg word dat ze gaan scheiden, maar dan gaat mijn vader opeens poeslief doen. Ik weet ondertussen wel waarom mijn vader zo doet. Hij heeft vroeg ook een slechte jeugd gehad. Hij werd vaak uitgescholden en hij is zelfs wel eens geslagen.(zei mijn moeder). Maar zoals ik al zei kan ik wel met mensen praten. Maar zolang mijn vader niet inziet waar hij mee bezig is, kunnen ze niks voor mij doen. Of het moet echt zo gevaarlijk worden thuis dat ze bijvoorbeeld met messen gaan rondlopen omdat ze dan sneller hen zin krijg. Dan kan ik opnieuw in gesprek en word ik misschien uit huis geplaatst voor korte tijd tot alles weer rustig is. Ik heb trouwens al met mijn moeder afgesproken dat ik op mijn 18 uit huit ga. Dit was eigenlijk alles wat ik wou zeggen

Ly

I love storm
huilen dan

huilen dan

me

Dit is al 3 jaar geleden, ik vermoed dat het voorbij is denk ik. Zo ja, dan is reageren niet echt meer zo nuttig meer voor de TS gok ik zomaar.

-Dr8gon99

Reageer