Vraag

Moeilijkheden in mijn leven

  • 15 June 2019
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen,
uuhhm, een paar maanden geleden ben ik weer begonnen met mezelf snijden en het wordt alleen maar erger. Ik was een paar jaar geleden bezig geweest met snijden maar was door middel van therapie gestopt. Ik heb geprobeerd mezelf pijn te doen op andere manieren bijvoorbeeld door mensen boos op me te laten worden, maar niks behalve snijden lijkt te helpen. Mijn leven is tot nu toe een hel geweest vanwege mijn thuissituatie. Ik weet niet of ik dit nog aankan... Heeft iemand eventuele adviezen zodat ik kan stoppen met mezelf pijn doen?

2 reacties

Ik vind het fijn om papier te snijden of te tekenen met pen op mijn huid. Of eigenlijk alles wat je afleid. Zijn er dingen waar je plezier in hebt en kan doen wanneer je de drang hebt.
Xx
Hoi

Je snijdt jezelf, en vraagt je af hoe je hiermee om kan gaan. Je hebt in het verleden al eens kunnen stoppen met behulp van therapie, maar door je lastige thuissituatie, heb je het moeilijk.

Zoals Need-Help-Please zei, kan je een mes vervangen door een pen, of snijden in papier, in plaats van op je huid. Ook helpt het om afleiding te zoeken, en je te omringen met anderen.

Een tijd geleden heeft de gebruiker xLotx het topic Alternatieven zelfbeschadiging gepost. In dat topic kan je allerlei alternatieven voor zelfbeschadiging terugvinden.

Is het een optie om je hulpverlening van toen te contacteren? Het lijkt me nuttig om te luisteren naar wat ze je te bieden hebben. Voelde je je goed bij je vorige behandeling?

Je hebt het niet gemakkelijk thuis. Zou je daar met iemand over kunnen praten? Een familielid bijvoorbeeld, of een leraar? Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin

Reageer