Vraag

Mishandeling

  • 7 March 2019
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar. Ik hou heel veel van mijn moeder maar soms dan ben ik boos omdat ik tegenover mijn 2 zusjes niet eerlijk word behandelt, ik mag sommige dingen niet doen maar als mijn zusjes het doen dan word ik daar boos van en wil er iets over zeggen, zij (mijn moeder) word dan boos op mij en zegt dat ik me teveel aanstel ze word dan boos op mij en het kan erg uitlopen. Ik word soms uitgescholden en geslagen of geschopt. Ik heb al vaker gedreigt om de politie te bellen maar ik durf het niet want ik wil niet dat er iets met mijn moeder gebeurt. Ik heb gewoon het gevoel alsof ik niet goed genoeg ben voor haar en niet word gewaardeert. Als ze hier achterkomt dan lacht ze mij waarschijnlijk uit omdat ze me te dramatisch vind. Ik wil dat het ophoud daardoor maar Ik wil niet dat ik mijn moeder kwijt raak. Is dit kindermishandeling? En wat moet ik doen?

3 reacties

probeer eens een keer met julie al een sereus gesprek te houden
zonder dat julie boos zijn
of vraag hulp aan een psycholoog
ik hoop dat ik zo kan helpen
Hoi

Je moeder kan bij momenten erg boos worden. Niet ok dat ze je pijn doet.

Dat je aangeeft dat je je niet gelijk behandeld voelt tegenover je zusjes, is prima. Jij hebt het recht om dat aan te geven. Je moeder zou naar je moeten luisteren, en mag je geen pijn doen.

Heb je iemand in gedachten waarmee je deze situatie zou kunnen bespreken? Een familielid bijvoorbeeld, een leraar, of je mentor? Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Als je je in gevaar voelt, mag je gerust de politie bellen. Het kan ook nuttig zijn om de site van Veilig Thuis te bekijken. Je zou contact met ze kunnen opnemen, je situatie uitleggen, en luisteren naar het advies dat ze voor je hebben.

Groetjes
Kenshin

Hoi

Ik begrijp denk ik hoe je je voelt ik ben nu ook 14 en lijk wel een beetje de zelfde problemen te hebben. Ook al zijn we 2 verschillende personen met andere ervaringen wil ik je vertellen dat je je niet aanstelt je hebt het recht om je zo te voelen en als je er net als ik niet aan toe bent om met je ouders er over te hebben zoek dan iemand tegen wie je dit allemaal kan vertellen dat geeft al een heel bevrijdend gevoel en dan kun je beter nadenken over hoe je het dan gaat aanpakken zoals met je ouders hierover praten.

groetjes A. no. niem

Reageer