mijn vaders vriendin

  • 12 February 2020
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

Hey

dus mijn vader heeft sinds nu bijna 2 jaar een vriendin die 2 jonge kinderen heeft.
ze vertelde mij toen ze een half jaar samen waren dat we met ze alle gingen samen wonen al was dat gepland in 2 tot 3 jaar. Toen 2 maanden later mijn vader zijn vriendin te horen kreeg dat ze kanker had kon het niet anders meer en moesten we zo snel mogelijk verhuizen. Van verhuizen wist ik niks af en stond met veel vraag tekens toen ze me dat vertelde.
Binnen 3 weken had me vader een huis gekocht en binnen 3 maanden zaten we met ze alle in dat huis. Ik had aan het begin van het behandel proces van de kanker gevraagd of ze mij er zo veel mogelijk buiten te houden om dat mijn moeder aan kanker overleden was, nou het huis was niet groot genoeg want ik kreeg te horen van “stel je niet aan en doe gewoon normaal en heb respect”.

Nu al dat voor bij is en ze geen behandelingen meer hoeft is het als of ik niet meer besta alles draait om haar en ik kan net zo goed dood gaan nu is dit niet echt motiverend voor mij
(ook vanwege mijn zelfmoordpogingen en snij gedrag) het liefst zak ik door de grond en kom ik niet terug nu snap ik dat er niet echt een vraag in staat maar vroeg me af of er mensen met advies zijn?

 

alvast bedankt


5 reacties

Hallo claudiatjuh24 :)

Zelfmoord is niet de oplossing daarvoor, je kunt als je zelfmoordgedachtes hebt altijd chatten/bellen met 113.  Je kunt misschien met je vader erover praten dat je het vervelend vindt dat je het gevoel hebt dat hij zijn vriendin meer aandacht geeft. Je kunt tevens proberen om er met iemand over te praten die je vertrouwd zoals je mentor.

-Dr8gon99

Badge

@Dr8gon99 

bedankt voor je reactie helaas heb ik geen mentor.
met me vader is niet te praten heb het al meerdere keren geprobeerd maar ik moet me volgens hem niet aanstellen.

 

-claudiatjuh24

Hey,

wat vervelend dat dit je allemaal overkomt!

zelfmoord is inderdaad niet zo’n goede oplossing. Je hebt op elke school een vertrouwenspersoon, wel mag die de zwijgplicht verbreken als het gaat om snijden of gedachtes bij zelfmoord.. 

Ik weet niet of je vader weet dat je snijd, maar misschien is zo’n vertrouwenspersoon wel een optie. 

Heel veel sterkte🍀

Xx

Badge

@Anoniempje3 

helaas zit ik niet meer op school dus een vertrouwenspersoon is geen optie.
en mijn vader weet inderdaad niks van het snijden af.

 

Hey,

ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij mag je vanaf je 16 zelf bepalen of dingen gedeeld moeten worden met je ouders. Misschien is het een idee om een psycholoog te zoeken, die hebben zwijgplicht. 

Ik weet niet 100% procent zeker of het waar is dat je vanaf je 16e t zelf mag bepalen maar tis miss een idee. 

Xx🍀

Reageer