Mijn straf thuis: Ik word in mijn ballen getrapt



Toon eerste bericht

29 reacties

Hoi!

Dat is helemaal geen correcte manier van opvoeden. Dit is mishandeling op een vernederende manier.

Kan je dit aan iemand vertellen? Een vriend(in), een familielid, je mentor of de huisarts? Bij de KinderTelefoon zijn ze ook steeds bereid naar je te luisteren, en kunnen ze je advies geven.

Dit soort straffen draagt niet bij tot een goede opvoeding, integendeel. Je moeder moet begrijpen dat ze dit niet mag doen. Als ze dit niet van jou wil aannemen, kan iemand anders haar hierop wijzen.

Groetjes
x
@Yusuf5283
Wat erg voor jou jongen, ik leef echt met jou mee!
Dat is pure mishandeling! Kan je over dit probleem praten met je huisarts of iemand die je kan vertrouwen? Er moet toch iemand zijn die je mama kan duidelijk maken dat ze totaal verkeerd bezig is!
Probeer eens met haar te praten, dat je gelijk welke straf aanvaard, maar dat dit niet meer kan meer en mag gebeuren!
Ik wens je heel veel sterkte!
@Johahhf Mijn vader heeft m'n moeder verlaten vroeger
Hey,
Allereerst, dit is geen normale straf. Sowieso vind ik fysiek straffen al een slechte straf, maar dit hierdoor kan je later ook nog last krijgen.
Ik vind ook eigenlijk dat je er iets aan moet doen, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om met iemand over zo'n onderwerp te praten. Hoe denkt je vader hierover? Dat lijkt mij nog het beste om even met je vader te praten. Misschien kan hij met je moeder praten of is er iemand anders die je vertrouwt en die met je moeder zou kunnen gaan praten??
Probeer in ieder geval er iets aan te doen door bijvoorbeeld met iemand te praten die dan weer met je moeder kan praten.
Jonah

Reageer