Hoi,
Ik zit al een tijdje met iets en wil het graag bij iemand kwijt.
Mijn moeder die is erg extreem islamitisch en zij heeft mij gedwongen om hoofddoek te dragen toen ik 12 was, inmiddels ben ik al 16 en ben ik er helemaal klaar mee. Ik voel me niet goed met m’n hoofddoek en voel alsof ik totaal geen vrijheid heb en zelf geen keuzes kan maken. Daarnaast vind ik mezelf echt lelijk met m’n hoofddoek. Ik heb nooit het willen dragen en heb eindelijk besloten het af te doen. Ik heb dit tegen mijn vader verteld en hij zei dat het mijn eigen keuze is, maar dat het wel erg veel consequenties heeft. Mijn moeder daarentegen reageerde erg fel hierop en zei dat ik het zou doen ze mij zou kaal scheren naar mijn geboorteland zou sturen en mij gaat uithuwelijken aan een extreme moslim die me op mijn plek gaat zetten. Ik ben niet bang voor mijn moeder maar ze maakt het wel erg moeilijk voor mij.
Ik weet dus nu niet goed wat ik moet doen. Ik wil echt niet meer mijn hoofddoek dragen, maar als ik het wel doe riskeer ik al deze dingen. Wat kan ik het beste doen om uit deze situatie te komen?