Mijn moeder schreeuwt heel veel tegen mij

  • 9 November 2018
  • 1 reactie
  • 904 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 13 en Mijn moeder wordt de laatste tijd heel boos op mij. Ik weet niet waarom. Voor het laatst was ik ziek en moest ik van haar samen met haar een planning maken, omdat er veel toetsen aankomen. Ik snapte iets niet maar ik probeerde het wel toen begon ze de heletijd dingen tegen me te zeggen waardoor ik niet na kon denken dus vroeg ik of ze even stil wou zijn toen ging ze opeens tegen mij schreeuwen dat ik nooit luister en dat ik doe alsof ik ziek ben zo dat ik niet naar school hoef ook zij ze dat ik lui ben en ik Mn best niet doe op school, dat is zeker niet waar ik heb nooit meer wat vrijen tijd omdat ik alleen maar aan het leren ben en huiswerk aan het maken ben. Ook mag ik alleen tuis blijven als ik kotsend tuis kom van school maar ik heb alteidspanningshoofdpijn door mijn huiswerk en het leren waardoor ik ziek ben. Hoe kan ik zorgen dat ze niet meer zo tegen mij schreeuwt en dat ze begrijpt hoe ik me voel?

1 reactie

Hoi

Wat naar dat je moeder zo doet. Het is niet ok dat ze zo boos wordt.

Hoe is je moeder als ze niet boos is? Hebben jullie het soms gezellig? Je zou kunnen proberen om op zo'n beter moment met haar te praten. Misschien wordt ze zich er dan bewust van wat voor impact het op jou heeft als zij zo naar doet.

Je werkt erg hard voor school, en hebt last van spanningshoofdpijn. Je kan dit bij je mentor melden. Het is niet de bedoeling dat je geen vrije tijd meer hebt, en zelfs ziek wordt van het vele schoolwerk. Je zou eventueel een afspraak bij de leerlingenbegeleiding kunnen maken, om te bekijken wat zij voor jou kunnen doen.

Woont er nog iemand bij jullie thuis? Die persoon kan, of iemand anders die jullie goed kennen, met je moeder praten. Wie weet heeft dat een impact op haar. Je zou je moeder ook een brief kunnen schrijven met hoe jij je voelt. Zo'n brief dringt misschien tot je moeder door.

Je kan ook altijd terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, en krijg je vast wat nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer