Leren om uit huis te kunnen komen


Reputatie 7
Badge +10

Hoi, ik heb een probleem. (Heel veel, dus je bent nog niet van me af)

Vroeger durfte ik gewoon een keer uit huis te gaan om een keer een boodschapje te doen. Op de een of andere manier lukt dat me niet meer. Hier een paar punten:

1. Ik ben vroeger gepest dus ben ik soms bang wat mensen van me vinden.

2. Ik hou er niet van om met mensen te praten.

3. Ik vind het gewoon eng worden.

 

Iemand tips?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Tover01  ik zie dat je een klavertje 4 hebt gegeven.

Heb jij tips?

 

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6

Misschien kun je eerst met andere mensen naar buiten (vrienden, broers, zussen, ouders ofzo)

Het werkt bij mij altijd om een koptelefoon op te zetten (werkt beter dan oordopjes denk ik), dan beginnen mensen niet tegen je te praten. Als je een capuchon opzet zou misschien ook kunnen werken. En als mensen toch tegen je praten, doen alsof je het niet hoort.

Als mensen je vinden, tja dan kun je misschien van je afslaan als ze je pijn willen doen. En anders negeren? 

Hoop dat iemand anders betere tips heeft!

Suc6!

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, @OnbekendeAnnoniem1 Ik ben zondag voor het eerst met een vriend de stad in geweest (De vriend waar ik gevoelens voor heb en waar ik het tegen gezegd heb zie mijn eerdere topic) vandaar deze topic. Mijn koptelefoon is stuk enorm nou met mijn gele smiley koptelefoon te gaan lopen vind ik ongemakkelijk.

 

Hoi @Jesse08 ik zie dat je een klavertje 4 geeft heb jij tips?

 

Ontzettend veel liefs van @Wees Jezelf Bij Noah 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ik snap je gevoel! Ik ben alleen vooral bang als ik bv maar de supermarkt ga bij mij in de buurt, omdat ik sommige mensen van de basisschool liever niet tegenkom. Ik ga niet vaak naar een winkel maar ik ben wel een keer gewoon op de fiets naar een andere supermarkt gegaan waar zij waarschijnlijk niet komen, niet echt goed om te doen omdat je het dan alleen maar gaat vermijden. Maar aan de andere kant ga je dan ook met mensen om dus ja beter dat dan helemaal niet gaan. 

Maar bij jou is het volgens mij niet perse angst om mensen tegen te komen (die je liever niet ziet) maar gewoon mensen in het algemeen, klopt dat?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Jesse08 

Ja maar ook mensen van de basisschool en die van de basisschool.

Ik ben gewoon bang wat mensen van mij vinden. (Ik heb autisme en ik draag sinds de vakantie nagellak)

 

Waarom ben jij bang voor de basisschoolkinderen?

Ik ben altijd wel een beetje anders geweest.

Leuke handtekening trouwens!

 

Nog een prettige dag Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. @Jesse08 je bent een schat! 🥰😘

Reputatie 7
Badge +10

@Jesse08

Geef het trouwens aan als er iets is 😘

 

Gigantisch veel liefs van @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ahh dankjewel @Wees Jezelf Bij Noah 😘 Ik ken je nog niet zo goed maar je lijkt me aardig!

Mijn middelbare school is niet heel dichtbij, dus die mensen kom ik waarschijnlijk toch niet tegen als ik naar een winkel in mijn dorp ga. Van de basisschool wonen wel veel dichtbij... En sommige waren echt niet aardig, die roddelde en ik wil hun gewoon niet tegen komen. 

Ik heb ook autisme trouwens, en ben ook wel een beetje anders..

Liefs,

Jesse

Reputatie 7
Badge +10

Ah ok dan lijken we wel een beetje op elkaar😉

Ik word dagelijks opgehaald met de taxi.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +11

Vervelende situatie!

Ikzelf heb ook de tip van de koptelefoon. Of ie nou aanstaat of niet, het is altijd fijn.

Maar ik snap dat je geen aandacht wil trekken. Ikzelf ben ook best wel een buitenbeentje. Maar ik heb ook geleerd dat anderen toch niet zoveel kunnen veranderen als je anders bent. Hoeveel mijn klas mij ook shipt met iedereen omdat ik bi ben, hoeveel domme vragen iedereen ook stelt, ik ben nog steeds mijzelf.

Fijn dat je nu opgehaald wordt met de taxi.

 

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Natureflower bedankt voor je reactie!

 

Ik weet wat je bedoeld.

Ik heb vandaag geprobeerd om rond te kijken in mijn buurt voor bekenden.

(Die waren er niet)

Dus ik ga wel kijken of het me weer een keer lukt.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi allemaal, ik ben net (een half uurtje geleden) voor het eerst in tijden in mijn eentje een rondje wezen lopen! (Dat rondkijken was met mijn moeder)

 

Het was reuze spannend maar ik heb het toch gedaan!

Ik had mijn oortjes met muziek op staan. (Taylor Swift) 

Ik ben niet heel ver wezen lopen. De volgende keer ga ik verder proberen.

Ik ben heel trots op mijzelf! 😃

 

Groetjes @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 2
Badge

heyhey @Wees Jezelf Bij Noah 

echt heel fijn dat je de moed had om in je eentje een rondje te lopen! (wel met taylor natuurlijk maar nogsteeds top;)

volgende keer gewoon een stukje verder, komt echt goed.  je bent echt goed bezig <3 

veel liefs van mij.

Reputatie 7
Badge +10

Thx, @Lola16 

 

Mijn begeleider komt mij morgen helpen ermee. (Met leren wat ik tegen mensen moet zeggen als ik ze tegen kom enz)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 2
Badge

Ah super fijn!

Reputatie 7
Badge +10

Even een update:

Mijn begeleider komt niet vandaag want er is een familielid van hem overleden.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben net een paar uurtjes terug naar buiten geweest.

Het ging wel goed.

Alleen kwam ik nog buren tegen maar dat vond ik best wel eng.

Iemand nog tips?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Hey everyone

 

Ik ben net naar de winkel geweest voor een zonnenbril.

Alleen waren ze niet mooi 😔

 

Ik vond dat ik iets moest kopen dus heb ik maar bij de 2ehands bookshop een Duckie van €2 gekocht.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. het was best spannend

P.P.S. stapje voor stapje ;)

Reageer