jarenlange problemen met mijn moeder

  • 22 May 2018
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik en me ouder zijn verhuisd naar belgie toen ik net 8 was ( ik begon net echt vrienden te maken) door mijn vader zijn werk toen der tijd. sinds die dag ben ik elke dag gepest geweest door mijn mede klasgenoten , leerkrachten en volwassen puur omdat ik van een "ander" land kwam en een rotterdams accent heb. dit gebeurt tot deze dag nog steeds maar ben er beter tegen bewaapend. maar dit neem ik mijn ouders heel erg kwalijk. dankzij hun ben ik een emotiele wrack geworden. vooral als kind was dit heel zwaar omdat ik niemand had om mee te praten of mijn hart aan te luchten. ook shermde mijn moeder mij af van mij familie zodat ik niet te weten zou komen wat er echt speelde.

rond de tijd van 13 tot heden heb ik daar door (bijna) elke dag ruzie met mijn ouders. volgens mijn moeder ben ik ondankbaar terwijl zij een normaale toekomst van me heeft afgepakt. ze zecht dat ik een groote mond heb terwijl ik haar al jaren op de feiten druk. tot nu toe heeft ze ook al bijna alle familie die ik nog uberhaupt zag weg gejaagd. het is op momenten zelfs zo erg geweest dat ik maanden aan een stuk zeker meerdere keren perdag er aan dacht om ergens van een brug te springen. ze doet alsof heel haar mizarable leven mijn fout is.

ik ben heel slecht ik het vertellen van dit maar ik denk dat jullie er genoeg uit kunnen halen.
dus wat ik mij afvraag
1. is het normaal om voor je werk te kiezen ipv je familie/zoon
2. is het oprecht dat ik mijn moeder van het diepst van mijn hart haat.
3. wat zouden jullie doen in deze situatie

1 reactie

Hey,
Er zijn wel meer ouders met kinderen die voor het werken verhuizen, maar ik vind wel dat je dat altijd in overleg met de kinderen moet doen. Kinderen zijn nou eenmaal geen huisdieren. Aan de andere kant is het misschien wel beter om je erbij neer te leggen.
Je zegt dat je vanaf je 13e heel veel ruzie hebt met je moeder. Dat komt waarschijnlijk ook deels door de puberteit. Je bent niet de enige die vanaf die leeftijd heel veel ruzie heeft met hun ouders. Wel is het bij jou wat erger.
Ik zou in jou situatie een keer met je ouders gaan praten met iemand Er bij. Misschien kun je dan een keer echt goed uitleggen waar je mee zit. Verder is het misschien voor nu maar het beste om je er bij neer te leggen. Heel veel kun je er immers toch niet aan doen.
Jonah.

Reageer