Vraag

Is het mijn schuld?

  • 1 June 2021
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Badge

Haii,

Ik ben een meisje van 15,

Mn vader en broer raken vaak mn bovenbeen en kont aan. Diet gebeurt steeds vaker en hun proberen steeds meer. Mn ouders slaan me ook vaak en schelden me uit en schoppen me. Mn broer en zusje worden niet geslagen en mn zusje word niet op een seksuele manier aangeraakt door mn broer en vader. Ligt het aant mij? Is het mijn schuld? En ik denk ook dagelijks aan zelfmoord en ik heb een zelfmoord plan.


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Lauray06,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes,

Marloes
De Kindertelefoon

Hey Lauray06.

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt! 


Zelfmoord lijkt de oplossing, maar is het echt niet! 

Als je denkt jezelf wat aan te gaan doen kan je altijd contact opnemen met 113. Ook zou je iedere dag tussen 11 en 21 uur kunnen bellen / chatten met de kindertelefoon. Daar kan je anoniem je verhaal kwijt en misschien kunnen ze je dan een helpende hand bieden.

 

Dit ligt niet aan jou en is ook zeker niet jouw schuld. Je vader en broer horen jouw niet op seksuele plekken aan te raken.. En je ouders horen je al helemaal niet te slaan en uit te schelden! Dat valt namelijk onder kindermishandeling. Als je je onveilig voelt thuis zou je ook contact op kunnen nemen met veiligthuis.

 

Denk je dat je hier met iemand over durft te praten? Er zijn heel veel mensen die om jou geven en die jou heel graag willen helpen en steunen. Je zou met je mentor kunnen praten of met je huisarts, een (lievelings)docent, een familielid die wel aardig doet of een goede vriend/vriendin. Praten is misschien een enorm grote en lastige stap, maar het lucht echt op! Er zijn echt mensen die om jou geven en die jouw hulp en veiligheid kunnen bieden.

 

Verder is het goed als je toch positieve dingen blijft doen. Alle kleine dingetje kunnen helpen! Je kan bijvoorbeeld een lekker stuk lopen door de natuur en je hoofd legen, Leuke muziek luisteren of een hobby van je uitvoeren! 
 

Wat mij wel wilt helpen is het opschrijven van mijn gedachtes op papier. Als mijn hoofd vol zit met negativiteit probeer ik als het ware mijn gedachtes uit mijn hoofd op het papier te schrijven waardoor de gedachtes uit mijn hoofd verdwijnen. Misschien helpt jou dat ook wel een beetje.

 

Als je meer hulp wilt of meer kwijt wilt kan je ook altijd op het forum je vragen stellen. Wij zijn er ook voor jou!

 

Groetjes van mij!

Reageer