Skip to main content

hoi allemaal! 

ik zit met een kwestie, rondom mijn vader. onze relatie is namelijk nooit goed geweest. de laatste tijd ging het beter, maar het gaat weer minder. nu wil ik weten of ik me niet zo moet aanstellen, of dat dit serieus niet normaal is. hier is het geval:

hij verspreid leugen naar mijn moeder zodat ik in de problemen kom(mijn ouders zijn gescheiden).

hij trekt mijn broertjes/zusjes overal in voor. zo ben ik blij dat ik voor sinterklaas 3 gipsen poppetjes heb gekregen, maar mijn broertje kreeg een laptop, en mijn zusje een LOL set van 150 euro.

hij wil precies weten met wie ik bel, wanneer ik bel, en wat ik vertel. kortom heb ik geen privacy.

hij is regelmatig boos op mij voor dingen, maar als mijn broertje het zelfde doet zegt hij niks.

ben ik nou het probleem of hij?

X.O.  anoniem

Hey,

wat je beschrijft klinkt echt niet oké. Het is niet normaal dat iemand, zeker een ouder, je privacy niet respecteert en je op die manier behandelt. Je hebt recht op respect, eerlijkheid en privacy, zelfs als je ouders gescheiden zijn. Het lijkt erop dat je vader gedrag vertoont dat je ongemakkelijk en ongelukkig maakt, wat je gevoelens zeker valide maakt.

Het is belangrijk dat je hierover met iemand praat die je vertrouwt, zoals een mentor, een familielid of een andere volwassene die je kan ondersteunen. Je hoeft niet alles alleen op te lossen, en er zijn mensen die je kunnen helpen om dit beter te begrijpen en aan te pakken.

groetjessssss

Dit klinkt heel vervelend, dit ligt zeker niet aan jou. Misschien kan je erover praten met je moeder? Het proberen uit te leggen (eventueel met hulp van bijv. huisarts, iemand op school of een andere volwassene), je moeder zal misschien het beste weten wat te moeten doen. 

Het ligt zeker niet aan jou en vlgs mij kan je op een bepaalde leeftijd (geen idee welke 16 ofzo) een vaste plek hebben bij een van je ouders. Ik zou daar eens onderzoek naar doen. Succes verder met die maffe vader van je 

Reageer