Vraag

is dit normaal?

  • 28 November 2020
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Sinds 1 of 2 jaar geleden heb ik veel problemen in t gezin. Onder anderen dat we veel ruzie hebben, vooral mijn vader en ik.

Ik wou dus vragen

Is het normaal dat als ik mijn vader sla dat hij me (harder) terugslaat?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +3

hey, 

het is nooit een goede oplossing om in een ruzie je vader te slaan. Doe dat niet meer oke? Praat rustig met elkaar en ga niet schreeuwen dat zorgt voor een rustigere sfeer waardoor een ruzie niet zo snel explodeert. Als je er goed oplet dat je niet gaat schreeuwen en niet gaat uitschelden en rustig en lief praat zie je dat je er samen wel uitkomt. Voor jou vader geldt dat hij jou zeker niet mag slaan! En al helemaal niet harder. Dat is ook echt niet normaal! Vertel hem dat je het niet fijn vind dat hij je slaat en vraag waarom hij dat doet. En je kan dan erbij zeggen dat het je spijt dat je hem slaat. Want dat is ook niet hoe het hoort he ;) 

good luck!

laat je nog even een berichtje achter? xx

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Anonymous.runaway,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je steun en informatie zoekt op ons forum! In Nederland mogen ouders hun kinderen niet slaan.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten ,  als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ik hoopp dat je nog meer steunende reacties krijgt op het forum.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Badge

Jeetje wat vervelend! Ik denk niet dat dat normaal is. Ouders moeten tenslotte het goede voorbeeld geven. Waarom sloeg je je vader? Als je woedend bent snap ik dat het een opvlieging kan zijn, maar probeer toch rustig te blijven en bv even weg te lopen. 

Gr

Reageer