Vraag

Ik wil thuis weg

  • 24 November 2018
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
sorry.. dit wordt een lang verhaaltje..
Al een hele tijd maken mijn ouders om de meeste stomme dingen ruzie, waar ik dan nog een mooie klap na voor krijg al zeg ik niks. Mijn zusje werkt ook niet heel erg mee. Zij is de persoon die me echt onzeker over mezelf laat voelen van de manier hoe ze overal op reageert. Vandaag ben ik daarom ook gewoon de auto uit gesprongen en ik ben weg gelopen zo ver ik kon. Ik heb mensen geprobeerd te bellen om te vragen of ik evt bij hen kon blijven. Op het moment dat ik dus naar een vriendin wilde lopen kwam mijn vader me dus tegen en hij pakte me aan en hij wilde praten over waarom ik weg liep enzo maar ik wilde niet antwoorden omdat ik toch weet dat het hem niets uitmaakt wat ik ook doe of waar ik ben. Ik heb van hem geprobeerd weg te rennen maar dat lukte niet.. ik heb nu ook een hele blauwe plek op mijn bovenarm omdat hij me dus daar heel hard aanpakte, ik voelde zelfs geen bloed meer door mijn handen stromen... uiteindelijk heeft hij me wel weer bij de auto gekregen waar ik dus nog een trap na kreeg van mijn moeder en ze de deur gewoon dichtgooide terwijl mijn been er nog tussen zat.
De redenen dat ik graag weg wil van thuis zijn omdat ik gewoon 0,0 privacy heb en omdat alles wat ik doe toch verkeerd is en mijn zusje alles goed doet. Alles waar ik ook vroeger een klap voor mijn bakkes heb gekregen mag mijn zusje nu gewoon doen. Ik voel me echt een voetveeg en een een of andere testdummie voor mijn zusje...
kan ik mezelf ter adoptie stellen?
of kan ik mezelf uit huis plaatsen?
Wat moet ik doen please help en wat is mogelijk want ik ben hier echt klaar mee

1 reactie

Hoi

Wat heftig hoe het er bij jou thuis aan toe gaat. Helemaal niet ok dat je zo onrechtvaardig behandeld wordt.

Je kan dit melden bij je mentor. Op school kan er samen met jou bekeken worden wat de opties zijn. De huisarts kan jou hier ook bij helpen.

Je kan altijd terecht bij de KinderTelefoon. Het voelt vast goed om je hart even te kunnen luchten. Bij de KinderTelefoon kan je, als je dat wenst, doorverwezen worden naar verdere hulp.

Zou je terecht kunnen bij een familielid of een vriend(in)? Misschien kan je daar (tijdelijk) verblijven, zodat spanningen thuis vermeden worden.

Groetjes
Kenshin

Reageer