Vraag

Ik wil graag uit huis.

  • 4 January 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders zitten alleen maar op me af te zeiken. Vooral mijn moeder. Ik ben voor een half jaar terug weggelopen van huis omdat ik het niet meer zag zitten. Toen hebben mij ouders zitten dreigen met uit huis plaatsing.
Een paar maanden later kwam mijn moeder met de opmerking:"als je zo door gaat maak je geen deel meer uit van dit gezin" omdat ik alleen maar thuis kwam voor eten, slapen en douchen. Na 1,5 maand maakte mijn moeder letterlijk die opmerking. Ik was geen deel meer van het gezin.
Mijn moeder zei vandeweek: "Als jij niks meer tegen ons verteld wat er gaande is in je leven doen wij dat ook niet meer naar jou. Maar dan ook niet als je erom vraagt."
En nu is t zelfs zo ver gekomen dat ik niks fatsoenlijks meer kan eten zowat omdat we niks in huis hebben. En zelfs niet eens kan douchen omdat we geen warm water hebbem.

Ik zit te overwegen om te kijken of ik bij mijn us terrecht kan voor een weekje ofzo, kijken hoe dat gaat. Maar hoe moet ik dit aanpakken?

3 reacties

Je bent nog amar 15 denk ik? Ik denk dat het gewoon aan het puberen ligt, maar zulke reacties zijn niet leuk om
te horen.. misschien moet je tegen je ouders zeggen dat je dat niet fijn vind?

veel succes!
Hoi

Niet fijn dat het er thuis zo aan toe gaat. Het kan dat je ouders ernaar verlangen om jou meer bij hen te hebben, maar dat geeft hen niet het recht om zo naar tegen jou te doen.

Zoals AnoniemGraag_ zei, kan je dit met je ouders bespreken. Wacht een kalm, ontspannen moment af, en geef aan wat je niet fijn vindt aan deze situatie.

Dat er thuis nauwelijks eten en warm water is, vind ik niet ok. Kan je terecht bij je zus? Dat zou een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn. Het kan dat wat ruimte tussen je ouders en jou, jullie band ten goede komt.

Voor advies kan je terecht bij je mentor of huisarts. Zij kunnen je helpen. Bij de KinderTelefoon en Veilig Thuis kan je ook geholpen worden. Je kan er je verhaal doen, en eventueel doorverwezen worden naar verdere hulp.

Groetjes
Kenshin
Hey,
wat vervelend om te lezen,
ik denk dat jij en je ouders een tijdenlijke stop nodig hebben.
als je kunt regelen met je zus dat je daar een weekje blijft ofzo, dan kunnen zowel jij en je ouders even tot rust komen.
ik denk dat je daarna een goed gesprek moet hebben met je ouders en (eventueel je zus erbij) als je dat wilt.
ik vind het verder niet normaal dat er geen warm water/ en voldoende eten bij jouw thuis is.
daar mag je best wat van zeggen, en als je dat niet durft kun je ook bij je mentor op school terecht. Jij hebt namelijk het recht te kunnen douchen en eten thuis.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
verder wens ik je heel veel sterkte,
groetjes anoniem💖💖

Reageer