Beantwoord

Ik schaam voor mijn niveau

  • 6 December 2018
  • 5 reacties
  • 331 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De titel zeg het al ik zit op vmbo...
Ik schaam me voor mijn niveau.
Ik zag laatst een video waarin leraren geslagen en uitgescholden werden en ze zeiden allemaal in de reacties:Dit gebeurt alleen bij vmbo sukkeltjes, Is mijn niveau zo slecht?
Ik heb altijd respect voor de leraren en ik probeer altijd mijn best te doen... :(
Maar kan ik later wel een gelukkig gezin oprichten in een mooi groot huis met mooi werk ik wil later kantoorvrouw worden die zaken doet, Kan dat?🙁
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 December 2018, 22:14

Bekijk origineel

5 reacties

ja,
vmbo mensen zijn niet dom. ze hebben meer moeite met leren, ikzelf doe nu MBO, ik kan je verzekeren zolang je je best doet kan wat jij wil gehaald worden.

mensen met havo/vwo zijn eenmaal gewoon beter met leren, je bent niet dom/raar.
met een mbo opleiding kan je al redelijk wat doen, daarnaast kan je na het mbo altijd hbo gaan doen al zou je dat willen.
ik zou je er totaal niet voor schamen!
Bedankt voor je reactie
Hoi

Een richting heeft niet zo'n grote invloed als je inzet en doorzettingsvermogen. Een hele groep stereotyperen op basis van één filmpje kan niet. Natuurlijk zitten er verstandige, goede en lieve mensen in het vmbo.

Heb je wat leuke kennissen op school?

Groetjes
Kenshin
Hi,
op het vmbo zitten is echt niet slecht! Iedereen leert op zijn eigen manier en op zijn eigen tempo en daar is helemaal niks mis mee!
Nu is het wel zo dat het vaker voorkomt dat mensen naar het vmbo gaan omdat ze geen zin hebben om meer moeite te doen voor havo/vwo, maar van wat ik van jou bericht begrijp is dit bij jou niet het geval. En er is nogmaals niks mis met op het vmbo zitten.
je schrijft ook dat je je afvraagt of je wel gelukkig kunt worden, in een groot huis met een mooie baan. En mensen die van het vmbo af komen kunnen net zo gelukkig worden als mensen van havo/vwo. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Nu is het wel zo dat je vaak na het hbo meer verdiend dan na het vmbo, maar dat betekent dan nog niet dat je perse weinig geld gaat verdienen en ongelukkiger word dan mensen die wat meer verdienen. En daarbij Kun je nadat je je vmbo diploma hebt gehaald altijd nog je havo diploma halen. Of na het mbo naar het hbo gaan. Kortom: zolang je je best doet en genoeg motivatie hebt kom je er wel
Vmbo is helemaal niet slecht, het is praktijkgericht i.p.v. theorie dus alleen een verschil in lessoort.
Bij zowel vmbo als havo/vwo kun je steeds promoveren en beter betaald krijgen, soms begint de een net iets hoger dan de ander maar zeker niet altijd.
Je moet gewoon doen wat het beste bij jou past en dan wordt je altijd gelukkig.

Reageer